logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۱
[ شناسه خبر : ۴۰۲۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار هیدج:

طرح تفصیلی هیدج امسال به پایان می‌رسد

طرح-تفصیلی-هیدج-امسال-به-پایان-می‌رسد
شهردار هیدج گفت: طرح جامع تفصیلی تا پایان سال‌ جاری به اتمام می‌رسد و ممیزی کلی از شهر هیدج به دست می‌آید.

علیرضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: بازنگری طرح جامع و هادی شهر هیدج از سال ۹۱ به شهرداری هیدج ابلاغ شد و به‌دلیل مغایرت‌های زیادی که داشت همشهریان را دچار مشکل کرده بود با هماهنگی مدیرکل فنی و سازمان برنامه و بودجه اعتبار ۳۵۰ میلیون تومانی در این خصوص دریافت شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه افق طرح ۱۰ ساله بوده و با توجه به اینکه سال ۹۱ انجام شده نیازمند بازنگری طرح است، افزود: بازنگری طرح جامع توسط مشاور ذی‌صلاح، استانداری و با مشارکت شهرداری و شورای شهر هیدج در حال انجام و پیگیری است که توانسته بخش عمده‌ای از مشکلاتی که در زمینه شهرسازی ایجاد و گریبان‌گیر مردم بود را حل و فصل کند.

شهردار هیدج با اشاره به اینکه انجام این کار نیازمند نقشه‌برداری دقیق است، تصریح کرد: شهرداری با عقد قراداد جهت به‌کارگیری پهپاد برای نقشه‌برداری را در برنامه خود قرار داده که این کار با مساعدت‌های استانداری انجام شده است.

وی با تأکید براینکه نقشه‌برداری این طرح در حال انجام بوده و در این خصوص بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات جاری شهرداری و با مصوبه صورت گرفته هزینه کرده است، بیان داشت: این دو پروژه بازنگری، طرح جامع و نقشه‌برداری باید با هم توأمان انجام می‌شود و تا پایان سال جاری این با اتمام این دو، سال آینده ممیزی کلی شهر هیدج با اطلاعات و داده‌هایی که به دست می‌آید یک خدمت ماندگار خواهد بود.

کاظمی افزود: بازنگری، تنها به منظور افزایش انعطاف‌پذیری طرح‌های شهری و عمدتاً در مقیاس خرد انجام می‌شود، این به معنای اعمال تغییرات کلی و گسترده نیست، اما به دلیل آ‌ن‌که معیارهای در نظر گرفته شده و روند تهیه طرح‌های شهری در ایران درست نبوده و بسترهای لازم نیز فراهم نیست، این بازنگری بارها و بارها اتفاق می‌افتد که این خود نظام برنامه‌ریزی شهری را با چالش مواجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه روند تهیه طرح‎‌ها و برنامه‌ها در شهرهای کشور ما ضرورت بازنگری را انکارناپذیر می‌کند، تصریح کرد: بنابراین طرح‌ها باید با شرایط به‌روز جامعه شهری منطبق شود اما در نهایت طرح‌های بازنگری نیز خود نیازمند بازنگری است زیرا از دقت و حساسیت کافی برخوردار نیستند.

وی اظهار کرد: بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های تهیه شده شهر اعم از طرح جامع یا طرح تفصیلی پس از تهیه نیازمند بازنگری است تا نواقص آن برطرف شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر