logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۰۲۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان امور اراضی کشور خبر داد:

موفقیت چشمگیر رفع تداخلات اراضی کشاورزی زنجان

موفقیت-چشمگیر-رفع-تداخلات-اراضی-کشاورزی-زنجان
رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به روند رفع تداخلات اراضی در زنجان گفت: این استان در این حوزه موفقیت چشمگیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ رضا افلاطونی امروز چهارشنبه هفتم شهریور ماه در جشن اتمام رفع تداخلات در اراضی کشاورزی استان زنجان اظهار کرد: امروز گامی مهم در جهت رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان زنجان برداشته شد.

بیشتر بخوانید

وی با ابراز خرسندی از نتایج مثبت تعاملات بین جهاد کشاورزی، کمیسیون‌های رفع تداخلات و مراجع قضائی، کاهش چشمگیر پرونده‌های قضائی در این حوزه را نشانه‌ای از موفقیت این تلاش‌ها دانست.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به مسئولیت‌های گسترده وزارت جهاد کشاورزی، این وزارتخانه را متولی تامین غذا و امنیت غذایی کشور خواند و بر اهمیت امنیت زیستی، حفظ اراضی کشاورزی، حفاظت از منابع طبیعی و تثبیت امنیت و مالکیت حقوقی اراضی تاکید کرد.

به گفته‌ی وی، از مجموع ۱۳۵ میلیون هکتار زمین کشور که معادل ۸۳ درصد عرصه‌های کشور است و به عنوان منابع طبیعی شناخته می‌شود، ۱۸ میلیون هکتار آن معادل ۱۱ درصد کل عرصه‌های کشور به اراضی کشاورزی اختصاص دارد. این آمار نشان می‌دهد که بالغ بر ۹۴ درصد عرصه‌های کشور اعم از سواحل و دریاها تا کوه‌ها و دیم‌زارها تحت مالکیت یا مدیریت وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

دستاوردهای قابل‌‌توجهی در حوزه رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان زنجان و صدور سند مالکیت اعلام شد.

افلاطونی با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی کشور، وزارت جهاد کشاورزی را متولی اصلی تامین غذا و امنیت غذایی مملکت خواند و همچنین به نقش این وزارتخانه در حفظ اراضی کشاورزی، حفاظت از منابع طبیعی و تثبیت مالکیت حقوقی اراضی اشاره کرد.

رفع تداخلات اراضی، کلیدی برای کاهش اختلافات

به گفته‌ افلاطونی، رفع تداخلات اراضی به معنای رفع اختلافات بین کشاورزان و دولت است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم این مهم را با جدیت دنبال کرده است، اعلام کرد که میزان رفع تداخلات از ۱۱ درصد در ابتدای دولت به بیش از ۸۰ درصد در سطح کشور رسیده است. همچنین، استان زنجان به صورت کامل موفق به رفع تداخلات در اراضی کشاورزی خود شده است.

صدور سند مالکیت برای بیش از ۶۰ درصد اراضی کشاورزی

وی خاطر‌نشان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای مهم در این حوزه، صدور سند مالکیت برای بیش از ۶۰ درصد اراضی کشاورزی کشور است. این اقدام، علاوه بر تثبیت مالکیت، به کاهش اختلافات و افزایش امنیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کمک شایانی خواهد کرد.

زنجان، پیشرو در حدنگاری اراضی کشاورزی

افلاطونی با اشاره به پیشرفت‌های استان زنجان در حوزه حدنگاری اراضی کشاورزی، ابراز امیدواری کرد که این استان بتواند در زمینه تکمیل این فرآیند نیز جزو استان‌های پیشرو کشور باشد.

در مجموع، دستاوردهای اعلام شده در این مراسم نشان از عزم جدی دولت برای حل معضل قدیمی تداخلات اراضی و تثبیت مالکیت در بخش کشاورزی دارد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر