logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۸
[ شناسه خبر : ۴۰۲۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون پژوهش اداره‌ آموزش و پرورش زنجان:

اولیا در ثبت سفارش کتب درسی عجله کنند

اولیا-در-ثبت-سفارش-کتب-درسی-عجله-کنند-
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش زنجان گفت: از اولیا خواهشمندیم جهت ثبت سفارش کتب هرچه سریع‌تر اقدام کرده و یا به مدارس مراجعه کنند.

محسن روزبان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون و 800 جلد کتاب به استان زنجان ارسال شده است، گفت: بسیاری از والدین در زمینه ثبت سفارش کتب درسی هیچ اقدامی نکرده و این روند کار را دشوار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: این کتب درسی به 14 انبار نواحی استان زنجان فرستاده و از دهم شهریور ماه سال جاری توزیع کتاب به مدارس آغاز خواهد شد. مدارس نیز اجازه دارند از 27 شهریور ماه کتب را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

 معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش زنجان با اشاره به اینکه کتاب‌های درسی تمامی مقاطع تحصیلی از طریق ادارات آموزش و پرورش توزیع می‌شود، عنوان کرد: بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پروش هیچ کتاب‌فروشی مجاز به فروش نیست زیرا کتاب‌ها با قیمت کم‌تر، بدون واسطه و از طریق مدارس به دست دانش‌آموزان می‌رسد.

 وی ادامه داد: مشکل اصلی ما این است که دانش‌آموزانی هستند که هنوز اقدام به ثبت‌نام سفارش نکرده‌اند، بر اساس شیوه‌نامه اولیا مکلفند برای ثبت کتب اقدام کنند که این عمل را انجام نمی‌دهند و باید به مدیران مدارس رجوع کنند.

 روزبان با اشاره به اینکه حدود 94 درصد ثبت‌نام کتب در کل استان انجام شده است و در بین ثبت‌نامی‌های کشور رتبه چهارم کشور را بدست آورده‌ایم، تصریح کرد: در مقطع ابتدایی 99 درصد، متوسطه اول 95 درصد و مقطع متوسطه دوم بنابر مشکلات هدایت تحصیلی 85 درصد ثبت‌نام شده است.

 وی اظهار داشت: در پایه‌های ورودی هفتم و دهم دانش‌آموزانی هستند که هیچ اقدامی در زمینه ثبت‌نام نکرده و سعی ما بر این است که هیچ محصلی بدون کتاب نماند.

 معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش زنجان با اشاره به اینکه در راستای توسعه دولت الکترونیک و به‌ منظور تسهیل دسترسی دانش‌‌آموزان به کتب درسی ابراز کرد: نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده در همه دوره‌ها، شامل عادی، استعدادهای درخشان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com اجرایی می‌شود.

 وی افزود: كتب درسی سال جاری نسبت به سال‌های گذشته از لحاظ محتوا، كیفیت بهتری داشته و انتخاب آن با دقت بیش‌تری همراه بوده است تا دانش‌آموزان از مطالب خوبی بهره‌مند شوند و باعث تقویت بنیه علمی و دینی آنان شود.  

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر