logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۵
[ شناسه خبر : ۴۰۲۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد حوزه و دانشگاه:

شایسته‌سالاری محور اصلی انتخاب اعضای کابینه است

شایسته‌سالاری-محور-اصلی-انتخاب-اعضای-کابینه-است
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه صاحب اصلی انقلاب مردم هستند و دولت برای مردم خدمت می‌کند‌، گفت: شایسته‌سالاری محور اصلی انتخاب اعضای کابینه بود.

حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه انتخاب اعضای کابینه بر اساس فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری قبل از تشکیل اعضای کابینه امری مهم برای انتخاب افراد اصلح برای خدمت به مردم است اظهار کرد: صداقت، پای کار بودن، احساس وظیفه داشتن نسبت به نظام و مردم، ولایی و امانت‌داری از نکات مهمی بود که باید در انتخاب اعضا دقت لازم انجام می‌شد. 

بیشتر بخوانید

وی گفت: اعضای کابینه منتخب رئیس جمهور با توجه به عهدی که به ملت داشتند در این انتخاب نفرات منتخب منهای در نظر گرفتن جناح‌های خاص بر اساس تخصص و توانمندی‌های لازم انتخاب شده است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: شاخصه‌ها و دیدگاه‌های که رئیس جمهور در انتخاب اعضای کابینه داشت این بود که فرد منتخب در جهت شاخص‌های اسلامی، در راستای تقویت نظام و پیشرفت آن‌ها گام‌های مثبت بردارند.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری کلی دولت در راستای خدمت به مردم باشد و برای رضایت مردم قدم بردارد ادامه داد: هرگز فراموش نکنند صاحب اصلی انقلاب مردم هستند و خدمت بر آن‌ها امری ضروری است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: انتخاب اعضای کابینه و حرکت بر اساس عقلانیت و تدابیر در نظر گرفته شده است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری؛ یکی از ویژگی‌هایی که وزرا و مسئولان دولت لازم است دارا باشند روحیه جهادی و انقلابی است که باعث پیشرفت در جامعه می‌شود.

شامی عنوان کرد: افراد منتخب رئیس جمهور باید برای رضایت مردم و نظام گام بردارند و برای رسیدن به اهداف اصلی تلاش کنند و رئیس جمهور با معرفی اعضای کابینه به وعده خود عمل کرد و سعی شود دستاوردهای نظام به درستی برای مردم تشریح شود و مردم در رأس امور قرار گیرند.

وی اضافه کرد: دولت برای مردم خدمت کند‌ و شایسته‌سالاری محور اصلی انتخاب اعضای کابینه است و امیدواریم اعضای کابینه منتخب به خوبی وارد عرصه شوند و تمام تلاش خود را برای کشور و ملت انجام دهند تا مشکلات مربوطه حل شود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: شهید رئیسی با  اخلاص در مسیر انقلاب حرکت کرد و یکی از الگوهای مطرح برای مدیریت بود و امیدواریم راه وی ادامه‌دار باشد.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر