logo
امروز : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۱
[ شناسه خبر : ۴۰۲۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر مطرح کرد:

انتقال ۱۹۵ تن پسماند صنعتی از ابهر

انتقال-۱۹۵-تن-پسماند-صنعتی-از-ابهر
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر گفت: ۱۹۵ تن پسماندهای صنعتی و ویژه از شهرستان ابهر به لندفیل‌های تخصصی در سایر استان‌ها تحت نظارت کارشناسان محیط زیست شهرستان منتقل شد.

سیدرضا مدنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۳ حدود ۱۹۵ تن از پسماندهای صنعتی و ویژه از واحدهای صنعتی و مراکز درمانی شهرستان ابهر تحت نظارت و پایش کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در بستر سامانه جامع محیط زیست از این شهرستان بارگیری، پلمب و به مراکز مجاز و لندفیل‌های تخصصی در سایر استان‌های کشور منتقل شد. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مدیریت اصولی پسماندهای صنعتی و ویژه طبق قانون مدیریت پسماندها بر عهده تولیدکننده است، افزود: محیط زیست طبق ماده ۲۳ قانون مذکور وظیفه نظارت بر نحوه مدیریت و سامان‌دهی آن‌ها را بر عهده دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر با تأکید براینکه ارائه گزارش خوداظهاری در خصوص مدیریت پسماندهای صنعتی از وظایف واحدهای صنعتی تولیدکننده پسماند محسوب می‌شود، تصریح کرد: کلیه واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان الزام به رعایت قانون مذکور هستند و مطابق تبصره همین ماده مدیریت اجرایی می‌تواند تمام یا بخشی از عملیات مربوط به جمع‌آوری، جداسازی و دفع پسماند را به اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست و دارای مجوز فعالیت واگذار کند و بر همین اساس هرگونه نقل و انتقال پسماندهای صنعتی و ویژه باید در سامانه جامع محیط زیست به نشانی emp.ir ثبت و به تأیید سازمان حفاظت محیط زیست برسد.

مدنی با اشاره به اثرات سوء محیط زیستی این پسماندها، خاطرنشان کرد: این زباله‌ها قادر به آلودگی منابع آبی بوده و موجب آلودگی خاک و هوا نیز می‌شوند و باید به‌طور اصولی و دقیق مدیریت شوند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ابهر مکانی برای تخلیه و انتقال این نوع پسماندها وجود ندارد، بیان داشت: هرگونه تخلیه پسماندهای صنعتی ویژه توسط واحدهای صنعتی ممنوع بوده و تخلیه‌کنندگان پسماندهای ویژه در غیر از مکان‌های تعیین شده توسط محیط زیست جرم تلقی و وفق مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر تأکید کرد: مدیریت بهینه پسماندهای ویژه و خطرناک مانند پسماند صنعتی، بازیافت و خنثی‌سازی این نوع پسماند و تبدیل تهدیدها به فرصت‌های اقتصادی و حل مشکلات زیست محیطی از دغدغه‌های کنونی سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی افزود: چگونگی مدیریت و ساماندهی پسماندهای صنعتی به گونه‌ای كه خطرات زیست محیطی و بهداشتی به دنبال نداشته باشد همواره یكی از دغدغه‌های متولیان و دوست‌داران محیط زیست بوده است.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر