logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۴۰۲۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
طلبه حوزه علمیه:

حیا و غیرت در جامعه نهادینه شود

حیا-و-غیرت-در-جامعه-نهادینه-شود
طلبه حوزه علمیه گفت: پوشش‌های امروزی به خاطر اینکه نظارتی بر آن‌ها صورت نگرفت عادی جلوه داده می‌شود و به نوعی در جامعه نوع پوشش نامناسب گسترش پیدا کرد و بر این اساس حیا و غیرت در جامعه باید نهادینه شود تا هر کس حد و حدود خود را بداند.

مریم سلیمی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه اصل قوانین در اسلام بر این پایه‌ریزی شده است که مرد به‌عنوان ستون خانواده در جامعه مطرح باشد که بر روی همسر و فرزندان خود غیرت داشته باشد اظهار کرد: غیرت و حیا برای ادامه زندگی لازم و ضروری است که اگر یکی نباشد دیگری معنا ندارد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه غیرت باعث ایجاد نظم در جامعه می‌شود نظمی که بر اساس آن خانواده شکل می‌گیرد و اگر مدیریتی درست صورت نگیرد آسیب‌های جبران‌ناپذیر بر پیکر خانواده‌ وارد می‌آید افزود: امروزه در جامعه دشمنان در صدد هستند اصل و ریشه خانواده که همان غیرت و حیا است را از بین ببرند و خانواده را به سمت بی‌غیرتی سوق دهند.

طلبه حوزه علمیه گفت: پروژه حیازدایی که توسط کشورهای غربی بر جامعه هدایت می‌شود خود عامل دیگر در ترویج فرهنگ بی‌غیرتی و بی‌عفتی در خانواده و جامعه است.

وی با اشاره به اینکه بحث حیا، عفت و غیرت بیش‌تر در فضای مجازی مطرح می‌شود و با هشتک‌هایی مانند من بی‌غیرت هستم پیش می‌رود تصریح کرد: اقدامات دیگر مانند طراحی لباس‌های برگرفته از الگوی غرب و نوشته‌های روی آن بر ترویج بی‌حیایی و بی‌غیرتی تاثیر دارد و همه دست در دست هم باعث عفت‌زدایی می‌شود.

طلبه حوزه علمیه ابراز کرد: فاکتور اصلی در جامعه حیا و غیرت است و کشورهای غربی بر این واقف هستند و سعی در کم‌رنگ جلوه دادن آن می‌کنند تا زنان و مردان را نسبت به موضوعات اصلی جامعه بی‌تفاوت کنند و فرهنگ برهنگی را در جامعه ترویج دهند. مردم باید آگاهی و دانش خود را در این موارد افزایش دهند. زنان در خانواده عامل اصلی کنترل بی‌عفتی و بی‌غیرتی هستند.

سلیمی عنوان کرد: امروزه پروژه عفت‌زدایی در جامعه رواج پیدا کرده است و آن را در پوشش مردان و زنان در کوچه و خیابان به وفور می‌توان یافت. این یعنی کشورهای غربی خواسته‌های خود را بر جامعه ما پیاده کرده‌اند. این یک زنگ خطر است تا از خواب غفلت بیدار شویم.

وی ادامه داد: پوشش‌های امروزی به خاطر اینکه نظارتی بر آن‌ها صورت نگرفت عادی جلوه داده می‌شود و به نوعی در جامعه نوع پوشش نامناسب گسترش پیدا کرد. بر این اساس حیا و غیرت در جامعه باید نهادینه شود تا هر کس حد و حدود خود را بداند.

طلبه حوزه علميه اضافه کرد: اگر غیرت از جامعه گرفته شود ناموس معنا نخواهد داشت و نباید فراموش کرد شهدا برای غیرت، حیا و عفت پا به میدان جنگ گذاشتند تا کسی به خود اجازه توهین به ناموس و شرف را ندهد و همه جامعه در برابر خون شهدا مسئول هستند، نباید به این مهم بی‌توجه بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر