logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۹
[ شناسه خبر : ۴۰۱۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
به‌مناسبت هفته دولت صورت گرفت؛

نخستین دیدار هیات دولت با رهبر انقلاب

نخستین-دیدار-هیات-دولت-با-رهبر-انقلاب
در آستانه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و به‌مناسبت هفته دولت، رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت در نخستین روزهای فعالیت دولت چهاردهم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای؛ در آستانه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و به‌مناسبت هفته دولت، رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت در نخستین روزهای فعالیت دولت چهاردهم صبح امروز (سه‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

بیشتر بخوانید

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:

* خدا را شکرگزاریم که بحمدالله دولت با همت رئیس جمهور محترم و با کمک ارزنده‌ی مجلس شکل گرفت. این خیلی نعمت بزرگی است. در دولت‌های گذشته گاهی تا نزدیک یک ماه یا بیشتر دولت نمی‌توانست شکل بگیرد و همه‌ی وزرا از مجلس رأی اعتماد نگرفته بودند. این را خدا لطف کرد به شما و به ما و به کشور که بحمدالله همه‌ وزرا از مجلس، با اعتماد مجلس به آن‌ها به سلامتی بیرون آمدند. کسانی که در این انتخابات و تشکیل این دولت بعد از آن حادثه‌ سنگین و تلخ مؤثر بودند، همه‌شان پیش خدای متعال مأجورند.

آقای رئیس‌جمهور در این زمینه خیلی پُر کار و با تلاش وارد شدند برای انتخاب وزیرانی که باید با ایشان همکاری کنند با بنده هم مشورت کردند و من خب بعضی از افرادی که تعدادی را که می‌شناختم یا صلاحیت آن‌ها از طرق مورد وثوق به ما رسیده بود این‌ها را تأیید کردم، بعضی‌ها را هم تأکید کردم، تعداد بیش‌تری را هم نمی‌شناختم گفتم نظری نسبت به آن‌ها ندارم. خب بحمداللّه ایشان توانستند انتخاب را انجام بدهند و مجلس را هم قانع کنند و این موفقیت بزرگی بود خدا را سپاس می‌گوییم.

* امروز همه‌ این وزرای محترم و شما برادران و خواهران عزیزی که مورد اعتماد رئیس‌جمهور و مجلس قرار گرفتید همه‌تان مقامات عالی‌رتبه‌ این کشورید وظیفه‌ همه‌ ماست که از شماها حمایت کنیم، کمکتان کنیم اگر احتیاج به کمک داشته باشید و تلاش کنیم که ان‌شاءاللّه شما در کارهایتان موفق باشید.

شما امروز در جایگاهی قرار گرفتید که می‌توانید در پیشرفت کشور و در اداره‌ امور کشور مؤثر باشید. وزارت یک چنین موقعیتی را به شماها داده این نعمت الهی است، اینی که انسان بتواند خدمت کند به مردم این نعمت بزرگی است.

چهارسال زود می‌گذرد لکن در همین مهلت زود گذر کارهای بزرگ می‌توان کرد. امیرکبیر سه سال در کشور حکومت کرد؛ کارهای بزرگی را بنیانگذاری کرد. خود آقای رئیسی عزیز ما سه سال حکومت کرد و ریاست کرد کارهای خوبی ایشان انجام داد و بعضی‌ کارها را پایه‌گذاری کرد که ان‌شاءاللّه ثمره‌اش را بعدها کشور خواهد دید.

* یکی از شرایط کارآمدی کارگزاران دولت این است که داشته‌های خودشان را بشناسند،‌ ثروت‌های موجود خودشان را بشناسند.

ما داشتیم مسئولینی را، بنده در این سال‌های طولانی برخورد کردم با مسئولینی، که نمی‌شناختند نیروی انسانی کشور را نمی‌شناختند، نیروهای طبیعی کشور را نمی‌شناختند. ظرفیت‌های ما چندین برابر آن چیزی است که بالفعل دارا هستیم. چند نوع ما ظرفیت داریم:

یکی ظرفیت‌های طبیعی است؛ ما از لحاظ منابع زیرزمینی ظرفیت‌های زیادی داریم.

موقعیت جغرافیایی منحصر بفردی در این منطقه داریم. ما از لحاظ زمینی سر چهارراه قرار داریم، چهارراه شرق و غرب، و شمال و جنوب. این موقعیت بسیار مهمی است.

از لحاظ اقلیمی تنوع اقلیمی یک فرصت بسیار بزرگی است که ما داریم. از لحاظ سواحل طولانی دریای آزاد، ما این فرصت را داریم، جزایرمان، سواحلمان، این‌ها همه‌اش فرصت است.

یک نوع فرصت‌ها، فرصت‌های انسانی است، ظرفیت‌های انسانی است.

ایمان مردم ما، این ایمانی که مردم دارند ایمان مذهبی و ایمان سیاسی این خیلی با ارزش است این جزو ظرفیت‌هاست.

یک‌جور ظرفیت‌های دیگر عبارت است از: ظرفیت‌های سیاسی کشور، عمق راهبردی ما؛ یک روزی بود که ایران را با قالی و نفت می‌شناختند، امروز ایران را با علم می‌شناسند با پیشرفت نظامی می‌شناسند، با قدرت منطقه‌ای می‌شناسند با عمق راهبردی می‌شناسند در دنیا. این یک فرصتی است این در اختیار ماست. توانایی تأثیرگذاری روی کشورهای دنیا، روی منطقه، این چیز کوچکی نیست چیز خیلی مهمی است. این هم از فرصت‌های ماست.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر