logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۴۰۱۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان طارم:

رسول خدا (ص) اسوه غیرت است

رسول-خدا-(ص)-اسوه-غیرت-است
امام جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه سیره رسول خدا (ص) ترویج غیرت بود گفت: بی‌شک غیرت پیامبران الهی بینش‌الهی است که تمام دستورات خدا را در زمین برای بندگان بازگو کرده‌اند و حال انسان با الگو قرار دادن آن در زندگی می‌تواند به بصیرت و کمال الهی نزدیک شود.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: با توجه به اینکه عفت و حیا ریشه در فطرت انسان دارد، اسلام هم دین فطرت است، به این مقوله سفارشات فراوان شده و ائمه اطهار (ع) به آن تأکید داشت.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه پیامبران الهی تمام دستورات خدا را در زمین برای بندگان بازگو کرده‌اند، حال انسان با الگو قرار دادن آن در زندگی می‌تواند به بصیرت و کمال الهی نزدیک شود و سیره رسول خدا (ص) ترویج غیرت بود ابراز کرد: رسول خدا (ص) اسوه غیرت، حیا، عفت و بزرگی در جامعه بود که برای پیشرفت اسلام و عمل به دستورات الهی در جامعه رهنمودهای مهمی داشت.

امام جمعه شهرستان طارم عنوان کرد: در بیاناتی از رسول خدا (ص) نقل شده است که اگر امت من به آن‌چه که می‌دانند عمل کنند اهل بهشت هستند.

وی افزود: کاملاً مشخص و معلوم است ضروریات دین یعنی چیزی که دین به آن نیاز دارد و با آن دیندار تکمیل می‌شود فرمایشات و حدیث و روایت پیامبر (ص) نقشه راه انسان در زندگی است و بدون توجه به این موارد انسان به جایی نخواهد رسید و عاقبت به شر تبدیل می‌شود. نقش زن در جامعه مهم بوده چنانچه پیامبر اکرم محمد مصطفی (ص) برای نشان دادن اجر و قرب زنان در جامعه بر فاطمه زهرا (س) احترام خاص قائل بود.

امام جمعه شهرستان طارم تصریح کرد: وجود حیا، عفت و غیرت در جامعه اسلامی امری ضروری است که پیامبر اکرم (ص) با آن اشاره داشت و درصدد شناخت آن برآمد.

وی ابراز کرد: وجود زنان و مردان با احیا در جامعه باعث افزایش رزق و روزی و ممانعت از بلایای طبیعی می‌شود انسان زمانی که به عنوان معنویات باشد جز خیر در زندگی شامل وی نخواهد شد و زمانی که به دنبال گناه و فساد جذب شود سرانجامی جز فلاکت نخواهد داشت.

امام جمعه شهرستان طارم عنوان کرد: در واقع این انسان است که با عقل و تدبیر می‌تواند باعث پیشرفت یا هلاکت خود در دنیا و آخرت شود.

منصوری با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) درباره دین و آموزه‌های آن حجت را بر تمام مسلمانان تمام کردند گفت: انسان خود راه را از چاه باید تشخیص دهد و فکر نکند زمانی که به راه نادرست می‌رود سرانجام آن شامل خود است بلکه جامعه را نیز درگیر خواهد کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر