logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۴۰۱۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی زنجان:

محصولات دانش‌بنیان تبدیل علم به ثروت است

محصولات-دانش‌بنیان-تبدیل-علم-به-ثروت-است
عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی زنجان گفت: محصول یا داروی دانش‌بنیان محصولاتی هستند که ناشی از یک فناوری با پیچیدگی متوسط و بالاترند یا یک فناوری پیشرفته درهم آمیخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حافظه صالح‌آبادی با بیان اینکه کشور ما در حوزه تولیدات و محصولات دانش‌بنیان که شامل داروهای دانش‌بنیان نیز می‌شود در سال‌های اخیر پیشرفت خیلی خوبی را داشته به‌طوریکه در دو سال اخیر تعداد محصولات دانش‌بنیان افزایش چند برابری را تجربه کرده است اظهار کرد: قوانینی هم در سال گذشته به مرحله تصویب و اجرا درآمده که تحت عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان که در قالب معافیت مالیاتی و کمک به فروش محصولات به شدت از محصولات دانش‌بنیان حمایت می‌کند و همین موضوع کمک کرد تا تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش پیدا کند. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در خصوص ظرفیت‌های ایجاد شده در استان زنجان در زمینه محصولات دانش‌بنیان استان زنجان دارای پارک علم و فناوری است ابراز کرد: در دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز دو مرکز رشد تخصصی مرکز رشد فناوری سلامت و مرکز رشد فناوری دارویی راه‌اندازی شده است و در مجموع ۳۴ واحد یا شرکت فناور در این دو مرکز رشد فعالیت دارند که از این ۳۴ شرکت، هشت شرکت در حوزه دارویی و بقیه در حوزه سلامت فعال هستند.

عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی زنجان تصریح کرد: در حال حاضر چهار شرکت دانش‌بنیان در مراکز رشد دانشگاه دایر هستند که از این تعداد، دو شرکت در حوزه دارویی فعالیت می‌کنند. 

 وی با اشاره به اینکه در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان که تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی زنجان در استان وجود دارد و در این حیطه فعال هستند گفت:  تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه به صورت هسته‌های فناور فعالیت می‌کنند اما هنوز دانش‌بنیان نشدند.  

عضو هیأت علمی دانشکده داروسازی زنجان تصریح کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه صرف نظر از دانش‌بنیان بودن محصول، حمایت‌هایی نظیر خدمات مشاوره‌ای در زمینه مالی، قوانین تأمین اجتماعی و مالیاتی، ارائه تسهیلات حمایتی از محصولات را ارائه می‌دهد.

 وی عنوان کرد: در اختیار قرار دادن فضا برای استقرار شرکت‌ها و  استفاده از امکانات آزمایشگاهی را از دیگر ظرفیت‌های ایجاد شده نام برد که بستری فراهم می‌کند تا یک ایده بتواند به محصول تبدیل شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر