logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۴
[ شناسه خبر : ۴۰۱۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

عفت‌ورزی از شاخصه‌های اصلی امام حسن (ع) است

عفت‌ورزی-از-شاخصه‌های-اصلی-امام-حسن-(ع)-است-
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عفت‌ورزی از شاخصه‌های اصلی امام حسن (ع) است گفت: یکی از ویژگی‌های مهم در جامعه که خود ائمه اطهار (ع) به آن سفارش داشتند زیست‌عفیفانه است که انسان حیا و عفت به‌ خرج دهد و مسائل و حدود را رعایت کند.

 حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه دهه آخر صفر با شهادت امام حسن مجتبی (ع) همراه است که در حدیثی از این امام بزرگوار آمده؛ بهترین زیبایی اخلاق نیک است اظهار کرد: ایشان یکی از نمودهای اخلاق زیبا بودند و همان‌طور که از سیره ائمه اطهار (ع) نقل شده زمانی که افرادی قصد توهین به امام حسن مجتبی (ع) را داشتند ایشان با بردباری در برابر آن‌ها ایستادگی، صبر و سکوت داشتند و به نرمی با آن‌ها برخورد می‌کردند. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه همین خصلت‌های مثال‌زدنی این امام رئوف باعث شد که در قلب‌های مسلمانان جا باز کند و مردم دوستار شخصیت این امام بزرگوار شوند اضافه کرد: امام حسن مجتبی (ع) در دوران امامت خود بارها عزم جهاد در برابر دشمنان كردند و هر بار جز خیانت اصحاب و یاران خود چیزی عاید ایشان نشد.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: چنانچه امام حسن مجتبی (ع) در فرمایشات خود با آن تأکید داشتند؛ صداقت در عمل و گفتار، اهل انصاف بودن و خودداری از خيانت در امانت، احسان و نيكی به والدين از جمله اقدامات مهم است.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم در جامعه که خود ائمه اطهار (ع) به آن سفارش داشتند زیست‌عفیفانه است که انسان حیا و عفت به‌ خرج دهد و مسائل و حدود را رعایت کند و عفت‌ورزی از شاخصه‌های اصلی امام حسن (ع) است.

جعفری بیان کرد: عفت و حیا در پوشش نیست بلکه حیا در برخورد و عفت در کلام خلاصه شده است و رعایت این اصول در زندگی به نفع همه بوده و زیست‌عفیفانه و پرداختن به آن باعث رشد در زندگی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به درس زندگی عفیفانه امام حسن (ع) باعث ترویج یک زندگی سالم برای عموم مردم است، ابراز کرد: رعایت پوشش اسلامی در جامعه مهم است چراکه عفت و حیا در کنار غیرت لازمه هر زندگی است که باید به آن پرداخته شود و دستگاه‌های فرهنگی به عفاف، حیا، غیرت باید توجه داشته باشند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: پرداختن به جهاد تبیین از مهم‌ترین شاخصه‌های سیره عصمت و طهارت (ع) است که ائمه به آن بارها سفارش شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: اهمیت دادن به موضوعاتی چون حفظ حیا و عفت باعث پایداری بنیان خانواده می‌شود و عفت‌ورزی در میان اقشار مختلف جامعه یکی از ضرورت‌های حوزه عفاف، حیا و غیرت است که زنان و مردان باید به آن عمل کنند‌.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر