logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۸
[ شناسه خبر : ۴۰۱۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
در جنگ شناختی؛

مسخ نشویم

مسخ-نشویم
در جنگ شناختی یا موریانه‌ای، از رسانه‌های جدیدتر و فضاهای مجازی برای تحت‌تاثیر قراردادن افراد جامعه استفاده می‌کند، بدون اینکه خود را نشان دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حتماً اطرافتان کسانی را دارید که دچار تزلزل در افکار و جهت‌های خود شده‌اند. پیش‌تر نسبت به خاک و وطن خود تعصب و حس وفاداری بی‌حدی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید

ولی امروز نسبت به ساختار کشور خود تردید دارند و یا با بدبینی و ظن از آن حرف می‌زنند. این تغییر جریان تفکری ناگهانی نبوده است. در جنگ شناختی ما دشمن را نمی‌بینیم و هیچکس نمی‌تواند شروع این جنگ را شناسایی کند. برخلاف دیگر انواع جنگ‌ها، شما وقتی از جنگ شناختی مطلع می‌شوید که آسیب فراوانی از آن دیده‌اید. مانند حشره‌ای که ساختار چوب را از داخل از بین می‌برد اما از خارج چیزی مشهود نیست.  

ابزار جنگ شناختی شامل: رسانه‌های اجتماعی، شبکه اینترنت، هوش مصنوعی است. از بین بردن رقیب، از بین بردن اعتماد جامعه نسبت به حاکمیت، نابود کردن نیروهای اجتماعی و سرمایه‌های کاری کشورِ رقیب، از اهداف جنگ شناختی است.  

گفتنی است رویکردهای جنگ شناختی شامل مشروعیت‌زدایی، اعتبارزدایی، اعتمادزدایی، قداست‌زدایی، ناامیدسازی و ناکارآمدنمایی است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر