logo
امروز : چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۴۰۱۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان طارم:

جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی عفاف است

جامعه-نیازمند-فرهنگ‌سازی-عفاف-است
امام جمعه شهرستان با اشاره به اینکه جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی عفاف است طارم گفت: كوچك‌ترین و مهم‌ترین اجتماع در هر جامعه‌ای خانواده است و برای حفظ انسجام خانواده رعایت حد و حدودها که در حیا، غیرت و عفاف خلاصه شده است.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه حفظ حجاب یک مسئله شرعی و قرآنی، و در بعد دیگر مسئله قانونی است که باید در جامعه اجرا و عملی شود اظهار کرد: جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی عفاف است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه عفاف، حیا و غیرت از جمله ارزش‌های مهم و اساسی در جوامع اسلامی است که رعایت این اصول برای زنان و مردان توصیه شده است افزود: این دو مقوله می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل خانوادگی و عامل بازدارند جدایی و طلاق باشد.

امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به اینکه عوامل ترویج بی‌حیایی و بی‌غیرتی در جامعه متعدد است از جمله ضعف ایمان، عدم مقید به مسائل شرعی، تبلیغات فضای مجازی، گرانی و تورم که بعضی‌ها این مسئله را بیشتر دامن می‌زنند تصریح کرد: در روایت داریم بی‌حیایی و بی‌عفتی زن از بی‌غیرتی مرد سرچشمه می‌گیرد.

وی گفت: عفاف، حیا و غیرت در فرهنگ‌های گوناگون تعاریف مختلفی دارد و تمامی فرهنگ‌ها و كشورها به حداقل عفاف، حیا پایبند هستند و امروزه دشمنان عفت و حیا در جامعه را با ابزارهایی مانند ماهواره و فضای مجازی نشانه گرفته است و خانواده‌ها مخصوصاً بانوان و مادران توجه خاص به تربیت فرزندان از همان دوران طفولیت داشته باشند.

امام جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه كوچك‌ترین و مهم‌ترین اجتماع در هر جامعه‌ای خانواده است و برای حفظ انسجام خانواده رعایت حد و حدودها که در حیا، غیرت و عفاف خلاصه شده است ابراز کرد: در زندگی همان مقدار که رعایت عفاف و حیا برای زنان توصیه شده برای مردان نیز داشتن غیرت مهم است.

منصوری ادامه داد: امروزه آمار طلاق و بی‌بند و باری در برخی كشورها رو به افزایش است و این بیانگر سست شدن نظام خانواده و متلاشی شدن آن می‌شود و جامعه ای که دارای چنان معضلاتی باشد پیشرفت نخواهد کرد.

وی عنوان کرد: اسوه حیا و غیرت در جامعه کنونی ائمه اطهار (ع)، حضرت زهرا (س) سلام‌الله و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها است و امروزه برخی خانواده‌های فضای مجازی و تبلیغات منفی دشمن را خطر احساس نمی‌کنند و تابع محض فضای مجازی هستند که این خود نوعی آسیب است.

 امام جمعه شهرستان طارم اضافه کرد: کرامت، انسانیت، شخصیت، متانت، وقار و ارزش یک زن در عفاف و حیا خلاصه شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر