logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۴۰۱۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

بیلبوردهای تبریک یا عمل؟

بیلبوردهای-تبریک-یا-عمل؟
بیایید در بیلبوردها از عملکرد و دستاوردهای خودتان بگویید نه تبریک و تمجید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به گزارش نسیم اشراق؛ به‌عنوان یک همشهری که شوراهای شهرمان را به طور کامل می‌شناسم و مطمئنم که اکثریت مردم خوب شهرمان نیز به‌دلیل کوچکی این شهر همه این افراد را با شناسنامه می‌شناسند، عرض می‌کنم که در مدت چهار سال عضویت شورا بنده همیشه شاهد این بیلبوردهای تبریک که خود شهرداری برای رئیس، نائب رئیس، عضو ثابت، عضو متحرک و هزاران عناوین دیگر در سطح شهر نصب می‌کنند و به هم تبریک می‌گویند هستم.

بیشتر بخوانید

حالا هزینه این بنرها به کنار که خودشان می‌دانند و خدای خودشان، ما واقعاً نیاز نداریم بدانیم چه کسی رئیس و چه کسی نائب رئیس است، بیایید از عملکرد و زیباسازی و دستاوردهای خودتان بگویید.

ما رای ندادیم که صبح به صبح با بنرهای زیبا و ژست مدیران موفق پشت میز، عکس بگذارید و چهره شهر را خراب و حالمان را بد کنید.

بنرهایی با موضوعاتی تکراری و مشابه که تقریباً با فاصله زمانی چند روزه به‌روز رسانی می‌شوند.

نیاز به تبلیغ و بنر و تبریک نیست زیرا که همه چیز عیان است، یادم هست یکی از شوراها در زمان تبلیغاتش ۵۰۰ عدد عکس از ورودی‌های شهر از پایین و بالا نصب می‌کرد و می‌گفت اگر رای بیاورم شهر را آباد می‌کنم، آن عکس‌ها و وعده‌ها چه شد؟

به جای این بنرها یک عکس از ماکت پارک کوهستان قیدار بگذارید و زیرش بنویسید که چقدر پروژه رشد داشته یا مثل سینما رو‌باز ویران شد.

شهر قیدار با مشکلات عدیده‌ای از قبیل آسفالت نامناسب، وضعیت نابسامان زباله‌های شهری، کمبود یا بهتر بگوییم نبود برنامه‌های مدون و مشخص فرهنگی هنری، فقدان بهداشت محیط، نابسامانی بافت شهری یا ساخت و سازهای مدیریت نشده و ضعف خدمات شهری از جمله سرویس‌های بهداشتی رنج می‌برد.

در کنار همه این مشکلات این روزها آلودگی بصری ناشی از تبلیغات و بهتر بگوییم تبریک‌های بنری روح و روان شهروندان قیداری را آزار داده و موجب دل‌زدگی آنان از محیط زندگی‌شان شده است.

نصب بنرهای تبریک علاوه بر از بین بردن زیبایی سیمای شهر ممکن است سبب ایجاد مزاحمت برای اصناف و همشهریان شود پس بهتر است مسئولان با فرهنگ‌سازی در این راستا مشکلات ناشی از این عمل را به همگان گوشزد کنند تا دیگر شاهد قد علم کردن بنرهای تبریک در سطح شهر نباشیم.

در پایان می‌توان گفت انتصابات در هر زمان و مکانی و در هر شهر و دیاری رخ می‌دهد و اجتناب‌ناپذیر است اما آیا بهتر نیست با حذف هزینه‌های این‌چنینی روش‌های کم هزینه‌تری را برای تبریک انتخاب کنیم؟

قضاوت با شما

فاطمه عبدالهی

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر