logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۴۰۱۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس حوزه علمیه:

زیست عفیفانه با ترویج حیا ارتقاء می‌یابد

زیست-عفیفانه-با-ترویج-حیا-ارتقاء-می‌یابد
کارشناس حوزه علمیه گفت: عفیفانه با ترویج حیا و عفت ارتقا می‌یابد و این بر همگان روشن و واضح است و حفظ غیرت دینی عامل اصلی نجات جامعه است.

زهرا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه در قرآن بارها به مبحث عفت و حجاب پرداخته شده و ائمه اطهار (ع) زنان و مردان را به پاکدامنی دعوت کرده‌اند اظهار کرد: گسترش فرهنگ حیا و غیرت در جامعه می‌تواند آثار و پیامدهای متعددی داشته باشد که رعایت آن باعث ترویج فرهنگ حیا و دوری از گناه است و رعایت و عمل کردن به آن نه‌تنها باعث ایجاد محیطی سالم در خانه بلکه در جامعه نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه چنانچه رعایت قوانین در جامعه امری ضروری است و هر فرد ملزم به رعایت آن است ابراز کرد: ترویج فرهنگ عفت و حیا نیز باعث ایجاد روابط سالم در جامعه و افراد مختلف می‌شود.

کارشناس حوزه علمیه عنوان کرد: فرهنگ و ترویج حیا در جامعه و خانواده متعلق به تمام افراد است و مختص شخص یا اشخاص خاصی نیست و داشتن حیا در جامعه برای زن و مرد به یک اندازه لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه زمانی که افراد به ارزش‌های اسلامی پایبند باشند ناخودآگاه حسنات اخلاقی در وی رشد و نمو پیدا می‌کند افزود: در این حالت فرد برای خود و رفتار خود خطوط قرمز تعریف می‌کند و می‌داند زمانی که به اصول اولیه دین حیا و غیرت آگاهی کامل داشته باشد زندگی اجتماعی سالمی خواهد داشت.

کارشناس حوزه علمیه تصریح کرد: پرهیز از رفتارهای نادرست در محیط خانه و اجتماع نیازمند بالا بردن سطح اطلاعات و دانش در رابطه با عفت و حیا و پیامدهای مثبت آن در زندگی است و افرادی که دارای حیا یا غیرت هستند در برابر بی‌عفتی و بی‌غیرتی واکنش نشان می‌دهند چون می‌دانند ترویج بی‌حیایی یعنی نشانه قرار دادن ستون زندگی اجتماعی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه زیست عفیفانه با ترویج حیا و عفت ارتقاء می‌یابد و این بر همگان روشن و واضح است و حفظ غیرت دینی عامل اصلی نجات جامعه است افزود: توجه و بهره‌مندی از فضای مجازی برای تبلیغ عفاف و حیا برای گسترش ترویج عفت ضروری است چراکه بیش‌تر فسادهای اخلاقی در فضای مجازی تبلیغ می‌شود.

وی گفت: زنان در جامعه در گسترش فرهنگ عفاف و حیا نقش پررنگی و حساسی دارند چراکه تربیت فرزندان در خانه و بیرون از خانه بر عهده خانواده است و ستون خانواده والدین هستند و زنان نقش اصلی را در این زمینه ایفا می‌کنند.

کارشناس حوزه تأکید کرد: همان‌طور که حیا برای زنان مهم است داشتن غیرت برای مردان نیز اهمیت دارد زیرا با گسترش این فرهنگ، روابط خانوادگی تقویت می‌شود و افراد به یکدیگر احترام بیش‌تری می‌گذارند و احترام در خانواده باعث استحکام زندگی شده و آمار طلاق کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: زمانی که در جامعه‌ای فرهنگ حیا و غیرت گسترش یابد فراد احساس امنیت بیش‌تری می‌کنند که باعث بالا رفتن کیفیت زندگی و منش دینی و اعتماد به‌نفس است و افرادی که به این دیدگاه یا منش آگاهی داشته باشند یه دیگران احترام می‌گذارند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر