logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۹
[ شناسه خبر : ۴۰۱۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان خبر داد:

اطفاء حریق در مراتع ماهنشان

اطفاء-حریق-در-مراتع-ماهنشان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان با بیان اینکه حدود دو هکتار از مراتع شهرستان ماهنشان طعمه حریق شد پس از سه ساعت تلاش اطفاء حریق انجام شد.

حسینعلی ملکی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: اطفاء حریق بعد از ظهر روز گذشته در مراتع روستای بلندپرچین با کمک و مساعدت اعضای شورای اسلامی و اهالی روستای بلندپرچین انجام شد.

بیشتر بخوانید

 وی با تاکید بر اینکه مساحتی در حدود دو هکتار از مراتع، چراگاه و ذخیره‌گاه ارزشمند گون در آتش جهل عده‌ای سوخت افزود: مهار آتش در حدود سه ساعت به طول انجامید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان عنوان کرد: برای اطفاء حریق پنج نفر نیروی کمکی در تلاش و کوشش بودند.

وی با تاکید براینکه آتش‌سوزی در مناطق غیرقابل دسترس و صعب‌العبور است یادآور شد: بهترین و مناسب‌ترین ابزار برای اطفاء حریق در مناطق اشاره شده در گزارش بیل و نیروی انسانی مجرب است و سایر ادواتی که ارزش ریالی بالایی دارد در آتش‌سوزی مراتع کاربرد ندارد.

وی با تاکید بر‌‌اینکه اداره حفاظت محیط شهرستان ماهنشان نیروی انسانی مازاد برای اطفاء حریق ندارد ادامه داد: چراکه وظیفه اصلی محیط‌بانان حفاظت از حيات‌وحش منطقه است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: با چنین اتفاقاتی بزرگ‌ترین ضربه به حيات‌وحش به لحاظ ترک محل خدمتی اتفاق می‌افتد که مسئولان باید مسائل پیرامونی را مدنظر قرار داده و حتی‌الامکان بودجه لازم  برای جذب افراد بومی و خرید ادوات را به محیط‌زیست در مناطق تحت مدیریت اختصاص دهند.

وی گریزی به اهمیت حفاظت محیط زیست زد و تاکید کرد: همگان باید در حفظ محیط زیست همراه هم بوده و در جهت آن تلاش کنیم.

 ملکی یادآور شد: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه آتش‌سوزی و یا تخلف مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان اطلاع دهند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر