logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۴۰۱۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
تخلفات موتورسواران معضل جامعه؛

زور قانون به موتورسواران نمی‌رسد

زور-قانون-به-موتورسواران-نمی‌رسد
موتور وسیله‌ای سبک و راحت برای شهروندانی است که می‌خواهند از آن استفاده کنند اما اگر در جای درست استفاده نکرده و قوانین رعایت نشود، مخل نظم و امنیت مردم خواهد شد‌ و گاهی تخلفات به حدی می‌رسد که شهروندان گله‌مند از دستگاه‌های مسئول برای شرایط حاضر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ موتورسیکلت وسیله‌ای راحت‌ و ارزان‌قیمت‌تر نسبت به خودرو بوده و جوانان تمایل بیش‌تری به خرید آن دارند، اما هر وسیله‌ نقلیه‌ای دارای قوانینی بوده که اگر رعایت نشود باعث هرج و مرج خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وقتی که پا در خیابان‌های شهر می‌گذاریم موتورسوارانی را می‌بینیم که بدون کلاه ایمنی و با سرعت زیاد از کنارمان می‌گذرند که باعث ترس و وحشت و گاهی بروز تصادفات وحشتناک می‌شوند‌.

موتورسیکلت‌هایی که هر نوجوان یا جوانی گاهی بدون گواهی‌نامه بر آن سوار شده و با یکدیگر در خیابان مسابقه گذاشته و با سرعت بسیار بالا برای عابران و حتی رانندگان خودرو نیز خطراتی به‌وجود می‌آورند و این موجب بروز هرج و مرج در خیابان‌ها می‌شود.

گاهی می‌بینیم که پلاک برخی از این موتورسیکلت‌ها مخدوش شده و بدون رعایت قوانین در خیابان در حال ویراژ دادن هستند، نتیجه تمام این کار‌ها هم وارد شدن صدمات جانی و مالی بعضاً غیرقابل جبران به رهگذران و البته خود موتورسواران شده است. اگر تصادف، سرقت یا هر حادثه دیگری اتفاق بیفتد، به دلیل مخدوش یا مخفی بودن پلاک موتورها، این مسائل قابل ردیابی و پیگیری نخواهد بود و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند و نیاز است که مسئولان مربوطه در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهند‌.

ذدد

 

جوانان از پیست موتورسواری برای تخلیه هیجانات استفاده کنند

شهروند ابهری در این‌باره گفت: علاقه جوانان و نوجوانان به موتورسواری به دلیل هیجان بالا است، باید محلی برای ورزش جوانان در نظر گرفته شود تا نسبت به کاهش آسیب‌های ناشی از تخلیه هیجان توسط موتورسواران اقدام شود چراکه هزینه بالای تفریحات بار اقتصادی و مالی به خانوار وارد می‌کند که باید نسبت به آن چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: موتوسواران، عاشق سرعت و حرکات نمایشی هستند و سرعت و تک‌چرخ‌زدن را به عنوان هنرنمایی برای خود می‌دانند.

این شهروند با بیان اینکه باید برخورد جدی با موتورسواران متخلف صورت گیرد، تأکید کرد: ابطال گواهینامه یکی از راهکارهای اساسی برای مدیریت این شرایط است.

صدای ناهنجار موتورسیکلت‌ها مخل آرامش است

شهروند دیگر در این‌باره گفت: مسئولان شهرستان، باید محلی برای ورزش جوانان در نظر بگیرند تا تخلیه هیجان اتفاق بیفتد چراکه صدای موتورسیکلت‌ها، موجب برهم خوردن آرامش مردم شده است.

اللا

آموزش مستقیم به موتورسواران موجب کاهش تخلفات می‌شود

هادی نوروزی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ابهر در این‌باره به موج‌رسا گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیر تصادفات را شاهد بودیم.

وی با تأکید بر همکاری مردم و ارگان‌ها با نیروی انتظامی، افزود: حفظ نکات فنی و رعایت قوانین که در زمینه کاهش تصادفات بسیار مهم و اساسی است، سبب کاهش چشمگیر تصادفات بیرون شهری شده است.

 فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ابهر با گله‌مندی از موتورسواران متخلف، خاطرنشان کرد: موتور وسیله‌ای سبک و راحت برای شهروندانی است که می‌خواهند از آن استفاده کنند و اگر در جای درست استفاده نکرده و قوانین رعایت نشود، مخل نظم و امنیت مردم خواهد شد‌.

وی با اشاره به مزاحمت‌های ایجاد شده توسط موتورسواران، بیان داشت: موتورسواران با ایجاد صداهای ناهنجار و رانندگی با سرعت‌های بالا موجب نارضایتی مردم می‌شوند.

نوروزی تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی اخذ گواهی در مدارس و مساجد برگزار شده که در کاهش تصادفات بسیار مؤثر بوده، از خانواده‌ها درخواست داریم که به فرزندان خود آموزش‌های لازم را بدهند و اگر گواهی‌نامه ندارند به هیچ عنوان سوار موتور نشوند.

غلا

موتورسیکلت‌‌ها پلاک مخدوش ۳۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند

وی موتورسیکلت‌‌هایی با پلاک مخدوش را معضل دیگر عنوان کرد و گفت: پلیس به عنوان مجری قانون می‌تواند بدون دستور قضائی خودرو و موتورسیکلت‌های دارای پلاک مخدوش را توقیف کند و علاوه بر اعمال قانون، فرد تخلف جریمه ۳۵۰ هزار تومانی خواهد شد و با معرفی به مراجع قضائی ۶ ماه تا یک سال حبس درنظر گرفته خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ابهر با بیان اینکه انجام این تخلفات از سوی جوانان از روی ناآگاهی انجام می‌شود، تصریح کرد: اگر آگاهی‌بخشی به قوانین به‌درستی انجام شود شاهد این تخلفات نخواهیم بود.

ژژ

ابهر پیست موتورسواری دارد

علی مقدم، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر در این‌باره به موج‌رسا گفت: پیست مخصوص موتورسواری در جاده ازناب راه‌اندازی شده و جمعه هر هفته جوانان ابهری می‌توانند از این پیست استفاده کنند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر