logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۴۰۱۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاد دانشگاه مطرح کرد:

اربعین فرصتی برای اِحیاء تربیت موفق اسلامی

اربعین-فرصتی-برای-اِحیاء-تربیت-موفق-اسلامی-
استاد دانشگاه با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یک اردوی انسان‌شناسی و انسان‌سازی است گفت: به اربعین به‌عنوان یک فرصت مهم برای اِحیاء تربیت موفق اسلامی نگاه کنید.

مجید اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به اینکه در دهه ۸۰ پیاده‌روی اربعین در فصول خنک سال انجام می‌شد و شرایط متفاوتی داشت اظهار داشت: در سال‌های اخیر و سال‌های پیش‌رو شکل پیاده‌روی اربعین تغییر یافته و به اصطلاح سخت‌تر شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: نقش سختی‌ها و سختی پذیری‌ها مخصوصاً سختی‌های اختیاری در رشد شخصیت کودکان تاثیر مثبت فراوانی داشته و موجب تربیت کودکان قوی می‌شود. 

استاد دانشگاه بیان کرد: در دوره‌ حاضر زیارت اصل اربعین بوده ولی تنها کارکرد اربعین نیست.

وی موضوع اصلی و نقطه توجه ما در اربعین را موضوع سیدالشهدا (ع) و ارتباط قلبی ما با ایشان عنوان کرد و اظهار داشت: در اربعین با تفسیر موضوع سیدالشهدا (ع) سایر موضوعات مهم جامعه مانند موضوع جنگ غزه و مردم مظلوم فلسطین در دایره توجهات قرار می‌گیرد.

اسماعیلی در ادامه با توجه به اینکه مبحث اربعین تنها یک پیاده‌روی ساده نیست ابراز کرد: در پیاده‌روی اربعین ما در یک مسیر خاص هستیم و از هستی یک درک خاص پیدا خواهیم کرد و در این شرایط اهداف اصلی زیارت اربعین که ایجاد ارتباط قلبی ما با سیدالشهدا (ع) است، فراهم می‌شود.

مدرس سواد رسانه اضافه کرد: بسیاری از شرایط امروزی قاتل تربیت موفق والدین بوده و به شدت مخرب است و در نتیجه فرزندان ما را از واقعیت‌ها و اصل زندگی دور می‌کند و موجب زودرنجی و حساسیت بیش‌ از حد در کودکان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تربیت کودکان در زندگی امروز، زیست اربعینی است. زیستی که در آن افراد و کودکان، احسان می‌آموزند چراکه این زیست اربعینی پادزهر تمام آسایش‌های مخرب سبک زندگی امروزی  است. پیاده‌روی اربعین یک اردوی انسان‌شناسی و انسان‌سازی است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر