logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۹
[ شناسه خبر : ۴۰۱۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس حفظ و احیاء بناهای میراث فرهنگی استان زنجان مطرح کرد:

مرمت راسته‌های مجموعه بازار تاریخی زنجان

مرمت-راسته‌های-مجموعه-بازار-تاریخی-زنجان
رئیس گروه حفظ و احیاء بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان گفت: رسالت ما نگهداری و مرمت راسته‌های بازار است که بازسازی آن انجام شد.

حامد بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه ۲ هزار متر مربع وسعت بازار تاریخی و راسته‌های اصلی است، گفت: هر ساله از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان درخواست تخصیص اعتبار برای موارد اضطراری کرده و مرمت را آغاز می‌کنیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این پروژه نیز در سال جاری در راسته رستم‌خانی به علت سنگینی آوار، تاق‌ها ترک برداشته و پشت‌بام نیاز به سبک‌سازی داشت.

رئیس گروه حفظ و احیاء بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه سقف پشت‌بام راسته رستم‌خانی (تیمچه چهار دری) ترک برداشته بود، عنوان کرد: آوار‌برداری آن قسمت نیز به درستی انجام شد.

وی ادامه داد: در وسط پشت‌بام کانالی ایجاد کردیم که سقف آن سنگین نشود و روی آن را پوکه معدنی ریخته و سپس ایزوگام کردیم. ترک‌های برجا مانده نیز دوخت و دوز شد و پروژه پایان یافت.

بیگدلی با اشاره به اینکه تقاطع راسته قیصریه پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی داشته است، تصریح کرد: تقاطع حجت‌الاسلام و راستای قیصریه هم ترک‌هایی داشت که بندکشی انجام شد و توانستیم این دو مجموعه را بازسازی و مرمت کنیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر