logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۰
[ شناسه خبر : ۴۰۱۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس‌راه زنجان خبر داد:

افزایش ترافیک و تصادفات در محورهای زنجان

افزایش-ترافیک-و-تصادفات-در-محورهای-زنجان
رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس‌راه زنجان با اشاره به وضعیت تردد در محورهای استان گفت: با توجه به بازگشت زائران اربعین و نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه صَفَر ترافیک تردد در محورهای استان زنجان افزایش یافته است.

مهدی میناخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه در حال حاضر در محورهای زنجان به بیجار و قیدار به همدان شاهد ترافیک سنگینی هستیم اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با نزدیک شدن به ایام پایانی ماه صَفَر و ادامه‌ بازگشت زائران اربعین، حجم ترافیک در این محورها بیشتر شود.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به افزایش تردد در سایر محورهای استان، از افزایش تعداد تصادفات در چند روز گذشته خبر داد و تأکید کرد: وضعیت تصادفات استان زنجان در حال حاضر چندان مطلوب نیست.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان از رانندگان خواست تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، استفاده از کمربند ایمنی و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز، به کاهش تصادفات کمک کنند ادامه داد: بازگشت زائران اربعین به افزایش تردد در سایر محورها نیز تاثیرگذار بوده است.

خواب‌آلودگی عامل اصلی تصادفات در زنجان

وی با ابراز نگرانی از افزایش تصادفات فوتی و جرحی در محورهای استان، به ویژه در پایان فصل تابستان، این افزایش را ناشی از افزایش حجم تردد و بی‌توجهی رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی دانست.

میناخانی با تأکید بر اهمیت رعایت قوانین و توجه به خطر خواب‌آلودگی در طول مسافت‌های طولانی، از رانندگان خواست تا حتماً در طول مسیر استراحت کافی داشته باشند تا از وقوع حوادث جبران‌ناپذیر جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه عامل اصلی اکثر تصادفات در محورهای استان زنجان خواب‌آلودگی رانندگان است، بر اهمیت بستن کمربند ایمنی و رعایت سرعت مجاز تأکید کرد و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را یکی از عوامل اصلی انحراف به چپ و وقوع تصادفات خطرناک دانست.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس‌راه زنجان با اشاره اینکه به محور زنجان به ارمغانخانه به عنوان یکی از محورهای مشکل‌دار استان، شرایط هندسی نامناسب این محور شامل عرض کم جاده و پیچ‌های تند را دلیل اصلی وقوع تصادفات در این مسیر عنوان کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه در این محور انجام شده و نقاط حادثه‌خیز آن نیز شناسایی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که مشکلات این محور مورد توجه مسئولان قرار گرفته و با رفع آن‌ها، دغدغه‌های مردم منطقه در خصوص تصادفات این جاده برطرف شود.

میناخانی با ابراز نگرانی از افزایش سه‌درصدی تصادفات منجر به فوت در چهار ماهه گذشته، بر ضرورت توجه بیشتر رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه محور قیدار به ابهر به عنوان یکی از محورهای پر تردد و پر تصادف استان شناخته می‌شود، از افزایش تعداد تصادفات در محور قیدار به همدان نیز خبر داد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس‌راه زنجان با ذکر دو حادثه فوتی اخیر در محور سرچم و اتوبان زنجان به قزوین، به طور خاص به حادثه برخورد یک دستگاه تیبا با نیوجرسی به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده اشاره کرد. همچنین، حادثه واژگونی یک دستگاه وانت پیکان و برخورد یک کامیون با آن در محور سرچم نیز به عنوان نمونه‌ای از حوادث ناشی از عدم کنترل خودرو ذکر شد.

وی با تأکید بر اینکه خواب‌آلودگی همچنان یکی از عوامل اصلی وقوع تصادفات در محورهای استان زنجان است، از رانندگان خواست تا در طول مسافت‌های طولانی حتماً استراحت کافی داشته باشند و از ادامه رانندگی در صورت احساس خستگی خودداری کنند.

میناخانی همچنین به رانندگان توصیه کرد تا ضمن رعایت سرعت مجاز، از انجام حرکات خطرناک و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی خودداری کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر