logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳
[ شناسه خبر : ۴۰۱۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان خبر داد:

کسب گواهی استانی برنامه ایمنی آب در زنجان

کسب-گواهی-استانی-برنامه-ایمنی-آب-در-زنجان
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: شهرهای قیدار و زرین آباد و روستای دیزج آباد در شهرستان زنجان موفق به دریافت سه گواهی نامه استانی برنامه ایمنی آب شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ و به نقل از روابط عمومی آب فاضلاب استان زنجان؛ علی‌محمد نادرخانی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در راستای اجرای بند هفتم سند راهبردی ملی بهبود کیفیت آب شرب، مصوب هیأت وزیران، با توجه به ابلاغیه شرکت مهندسی آبفای کشور جهت اجرای برنامه ایمنی آب در دو شهر و یک روستا، اجرای برنامه ایمنی آب آغاز و با تشکیل تیم تخصصی منسجم متشکل از سازمان‌های مسئول و تاثیرگذار در کمیت و کیفیت آب موفق به اجرای ۱۰ گام کامل برنامه ایمنی آب بر اساس مدیریت ریسک شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این طرح با هدف تضمین کیفیت آب از حوضه آبزیر تا نقطه مصرف به عنوان یک سیاست راهبردی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان زنجان بیان کرد: مؤثرترین روش جهت تضمین کیفیت یک سیستم تامین آب آشامیدنی، استفاده از راهکار ارزیابی جامع ریسک و مدیریت آن است که تمام مراحل تأمین آب از حوضه آبریز تا مصرف کننده را شامل شود.

وی دیگر هدف اجرای این برنامه را تغییر رویکرد کنترل کیفیت آب از پایش در نقطه مصرف به شناسایی و مدیریت ریسک‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای این برنامه و با شناسایی، اولویت‌بندی و اجرای اقدامات کنترلی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف، از آلودگی آب جلوگیری به عمل آمده و کیفیت آب تا حد امکان تضمین می‌شود.

گفتنی است در همین راستا به دنبال خوداظهاری کمیته فنی برنامه ایمنی آب استان و ممیزی و راستی‌آزمایی کمیته ممیزی شرکت مهندسی آبفای کشور، شرکت آبفای زنجان در اجرای برنامه «ایمنی آب در سه سامانه تامین آب آشامیدنی شهر‌های قیدار و زرین آباد  و روستای دیزج‌آباد با کسب امتیاز لازم مورد پذیرش قرار گرفت و موفق به دریافت گواهی استانی برنامه ایمنی آب از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان زنجان شد.

شایان ذکر است با اجرای این برنامه، اقدامات شاخصی نظیر تهیه نقشه‌های جانمایی کلیه مخاطرات ناشی از فعالیت‌های کشاورزی، شهری، بهداشتی، صنعتی و نفتی از حوضه آبریز تا نقطه مصرف به انجام رسید و علاوه بر این، برنامه‌های بهبود و ارتقاء و پایش اقدامات کنترلی موجود در راستای کاهش این مخاطرات انجام می‌گیرد.

به گفته نادرخانی با توجه به چشم‌انداز شرکت جهت پیشبرد برنامه در راستای اجرایی کردن در کل استان و تضمین کیفیت آب شرب تامین شده، این برنامه در دو شهر و یک روستای دیگر استان نیز در سال 1403 اجرایی خواهد شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر