logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۹
[ شناسه خبر : ۴۰۱۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

این یک تجربه عبرت‌انگیز است

این-یک-تجربه-عبرت‌انگیز-است
آقای نماینده این یک تجربه عبرت‌انگیز است برای شما از این نظر که نمایندگان دخالت در انتصاب مسئولان اجرایی نداشته باشند، همه شاهد بودند که با چه ماجراهایی فرماندار ابهر منسوب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ در طول روزهای گذشته خبر استعفای رسمی احمد ذوالقدر، فرماندار شهرستان ابهر در فضای مجازی پیچید، وی با استقرار دولت چهاردهم در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی استعفای خود را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید

این استعفا واکنش‌هایی را به دنبال داشت، به‌طوری که منصور علیمرداری؛ نماینده مردم ابهر در مجلس گفت: با کمال تأسف شاهد بودیم که فرماندار شهرستان ابهر در اقدامی غیرمنتظره و در شرایطی که مردم بیش از پیش به خدمات فرماندار نیاز داشتند، با ارائه استعفای خود از طریق یک ویدئوی ضبط شده در سفر کربلا، مسئولیت خطیری را که بر عهده داشتند رها کردند.

این اقدام نه‌تنها نشان از بی‌مسئولیتی و عدم تعهد به مردم است، بلکه باعث خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی می شود. 

استعفای ناگهانی و به شکلی غیر مسئولانه و خارج از ضوابط اداری و خارج از مرزهای کشور، که می‌تواند به بی‌ثباتی در اداره امور شهرستان و به بروز چالش‌های جدید منجر شود، حاکی از عدم احساس مسئولیت در برابر ولی نعمتان این کشور و بی‌اهمیت بودن در برابر حل مشکلات مردم است.

به‌نظر می‌رسد که برخی افراد بدون توجه به عواقب تصمیمات خود و بدون در نظر گرفتن منافع مردم، به راحتی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند. این در حالی است که مردم حق دارند از مسئولین خود انتظار داشته باشند که در سخت‌ترین شرایط نیز در کنار آن‌ها باشند و به تعهدات خود عمل کنند.

از این‌رو، از مسئولان ذیربط انتظار دارم که با بررسی دقیق دلایل این استعفا و شناسایی عوامل مؤثر در چنین تصمیمات نامعقول، تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین رویدادهای ناگواری اتخاذ کنند. 

سوال این است! چرا و چگونه چنین افرادی به کرسی‌های مدیریتی رسیده‌اند؟ و چگونه می‌توان از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد؟ قطعاً جامعه‌ای که در آن مسئولیت‌پذیری و تعهد به مردم، اولویت مدیران نباشد نمی‌تواند به توسعه و پیشرفت پایدار دست یابد.

جدا از این موضوع و بیان دیدگاه نماینده باید گفت: آقای نماینده این یک تجربه عبرت‌انگیز است برای شما از این نظر که نمایندگان دخالت در انتصاب مسئولان اجرایی نداشته باشند، همه شاهد بودند که با چه ماجراهایی فرماندار ابهر منسوب شد و... البته این به معنی نفی مسئولیت نظارت نیست.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر