logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۴۰۱۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

زیارت اربعین مراسم بین المللی است

زیارت-اربعین-مراسم-بین-المللی-است
امام جمعه موقت قیدار گفت: مراسم زیارت اربعین یک برنامه مختص به شیعه و یا ملت عراق و ایران نیست بلکه الان این مراسم بین المللی شده‌ است و کانون توجه اندیشمندان و متفکران بزرگ جهانی واقع شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ حجت‌الاسلام علی تیمور‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه قیدار گفت: سوم شهریور مصادف است با سالروز اشغال ایران توسط متفقین (شوروی و انگلیس)، وقتی متفقین به ایران حمله کردند با اینکه ارتش ایران به ادعای پهلوی‌ها ارتش قوی بود تاب مقاومت در برابر لشکر متفقین را نداشت و ایران درعرض چند ساعت به تصرف متفقین درآمد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه نکته و درسی که در این قسمت تاریخ است این است که رضاشاه با اینکه خودش را منجی ایران و خادم کشور می‌دانست حاضر نشد تا آخرین نفس و قطره خون در برابر دشمنان بایستد و از خاک و ناموس این مملکت دفاع کند و آخر سر هم  با ذلت و خواری از ایران تبعید شد و در مملکت دیگر از دنیا رفت.

امام جمعه موقت قیدار ادامه داد: در  هشت سال جنگ تحمیلی که ما در ظاهر با عراق و صدام می‌جنگیدیم ولی در واقع با دو بلوک قدرت آن زمان یعنی غرب به سردمداری آمریکا و شرق به سردمداری شوروی جنگ می‌کردیم.

وی اضافه کرد: توصیه می‌کنم که جوانان تاریخ معاصر را حتما مطالعه کنند و بدانند که این نظام جمهوری اسلامی یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که خداوند به ما ارزانی فرموده است و از خدا می‌خواهیم که به رهبرمان طول عمر همراه باعزت و برکت عنایت فرماید.

امام جمعه موقت قیدار با اشاره به اربعین حسینی گفت: زیارت اربعین از همان سال61  بعد از واقعه عاشورا توسط جابر‌بن عبدالله انصاری شروع شده است منتهی در طول تاریخ نحوه برگزاری مراسم زیارت اربعین شدت و ضعف داشته است.

وی اضافه کرد: مراسم زیارت اربعین یک برنامه مختص به شیعه و یا ملت عراق و ایران نیست بلکه الان این مراسم بین المللی شده‌ است و کانون توجه اندیشمندان و متفکران بزرگ جهانی واقع شده‌ است.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر