logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۸
[ شناسه خبر : ۴۰۱۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

اربعین فرصتی برای انسان‌سازی است

اربعین-فرصتی-برای-انسان‌سازی-است
امام جمعه ابهر گفت: مسیر اربعین در واقع مسیر دنیا است و مردم از همه شرایط خوب و بد می‌گذرند تا خود را به حرم امام حسین علیه‌السلام برسانند و دنیا هم همین است و از همه خوشی‌ها و بدی‌ها می‌گذریم، این مسیر، مسیر انسان‌سازی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های دوم این هفته نماز جمعه ابهر ضمن دعوت به پرهیزکاری و تبریک هفته دولت گفت: این هفته به مناسبت دو الگوی خدمت‌گزار شهید رجایی و باهنر که دو شخصیت مجاهد، مردمی و تلاش‌گر هستند نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شهید آیت‌الله رئیسی را به عنوان الگو به دولت‌مردان معرفی کردند، افزود: شهید آیت‌الله رئیسی با خدمات شبانه‌روزی، مردم‌داری، اخلاص یک الگو است ولی یک‌سری خطوط فکری به دنبال کم‌رنگ کردن این سرمایه‌های ملی کشور هستند.

امام جمعه ابهر با تأکید براینکه از همه اقشار درخواست داریم از دوقطبی‌سازی پرهیز کنند، تصریح کرد: حزب‌اللهی و غیرحزب‌اللهی اگر درگیر دوقطبی‌سازی شود خطرناک است چون ایمان را هدف قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یک مؤمن باید با عدالت سخن بگوید، تأکید کرد: باید هم شخصی که خوب کار می‌کند بیان شود و هم اگر شخصی بد کار می‌کند در جامعه گفته شود، اسلام می‌خواهد که حرف حق را بپذیریم اما شاهدیم که برخی سرمایه‌های ملی را تخریب می‌کنند.

مرادپور با اشاره به استقرار دولت جدید در کشور، خاطرنشان کرد: دولت جدید همزمان در هفته دولت کار خود شروع کرده برای این دولت آرزوی موفقیت و توفیق خدمت به مردم را آرزو کرده و امیدوار هستیم که با تلاش شبانه‌روزی مشکلات کشور را حل کنند.

مرادپور با اشاره به اینکه پیاده‌روی میلیونی اربعین مسیری مقدس و حائز اهمیت است، اظهار داشت: این مسیر حقیقتاً مسیر تمدن‌سازی است و در زیر پرچم اسلام همه نژادها، سلیقه‌ها یکدل و هم‌صدا به یک مسیر مقدس حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی در این مسیر دیده می‌شود، گفت: این مسیر، در واقع مسیر دنیا است و مردم از همه شرایط خوب و بد می‌گذرند تا خود را به حرم امام حسین علیه‌السلام برسانند و دنیا هم همین است و از همه خوشی‌ها و بدی‌ها می‌گذریم، تا به خدا برسیم بنابراین این مسیر، مسیر انسان‌سازی است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر