logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۴۰۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل استاندارد استان زنجان:

فرهنگ استاندارد توسعه و ترویج یابد/برای رسیدن به شهر هوشمند راه طولانی در پیش داریم

فرهنگ-استاندارد-توسعه-و-ترویج-یابد-برای-رسیدن-به-شهر-هوشمند-راه-طولانی-در-پیش-داریم

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: همه باید هوشمند عمل کرده و به سمت استانداردهای ملی و بین‌المللی پناه ببریم که برای رسیدن به شهر هوشمند راه طولانی در پیش داریم.

به گزارش موج رسا; داود کارگرزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه هفته استاندارد از ۲۲ مهرماه تا ۱۸ مهرماه است، اظهار کرد: نخستین روز هفته استاندارد به نام استاندارد و اقتصاد هوشمند نامگذاری شده است.

وی افزود: استاندارد و سفر هوشمند، استاندارد و تغذیه هوشمند، استاندارد و کار هوشمند، استاندارد و مسئولیت هوشمند، استاندارد و شهر هوشمند و استاندارد و زندگی هوشمند دیگر عناوین روزهای هفته استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد ابراز کرد: امسال از ۶ واحد کیفی نمونه، ۸ مدیر کنترل کیفی نمونه، یک آزمایشگاه نمونه و یک آموزشگاه نمونه تجلیل می‌شود.

وی بیان کرد: در سطح ملی نیز از یک آزمایشگاه همکار نمونه استان در ۲۵ مهر تجلیل می‌شود.

کارگرزاده با اشاره به شعار "استانداردها شهر را هوشمندتر می‌کند" خاطرنشان کرد: شهر استاندارد شهری است که برای توسعه پایدار و تامین نیازهای کنونی جامعه بدون به خطر انداختن نیازهای آیندگان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه شهر هوشمند دارای مولفه‌های  زیادی است، گفت: اقتصاد هوشمند، محیط هوشمند، زندگی هوشمند، حمل و نقل هوشمند و حمکم‌رانی هوشمند از جمله این مولفه‌ها هستند که رسیدن به این مولفه‌ها باید از استانداردهای ملی و بین‌المللی بهره برد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با ابراز اینکه یکی از مزیت‌های مهم استاندارد کردن تاکید بر هوشمندانه عمل کرده است، اظهار کرد: به جای آزمون و خطا باید به سمت بهره‌گیری از استانداردها رفت.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله اداره کل استاندارد استان زنجان تعداد واحدهای مشمول مقررات استاندارد را ۳۹۲ واحد برشمرد و افزود: تعداد کل پروانه‌های صادر شده(اجباری و تشویقی) ۶۲۵ واحد است.

کارگرزاده تعداد گواهی‌های آسانسور را ۷۰۰ مورد برشمرد و ابراز کرد: تعداد بازدیدهای فنی، واحد و سطح بازار نیز ۱۰ هزار و ۸۲۰ مورد و نمونه برداری از سطح بازار نیز ۱۹۳۱ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۶۶ مورد آزمایش صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: آزمونهای باسکولهای همکف و نازلهای عرضه سوخت مایع به ترتیب ۶۰۶ و ۲۵۶۵ مورد و آزمون سایر وسایل ۳۵۰۵ مورد بوده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه ۳۹۱ مورد تذکر و اخطار به واحدها صادر شده است، گفت: ۷۷۹۷ نفر ساعت نیز آموزش ارائه شده و ۹ دفتر استاندارد نیز ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه شهرها باید به سمت فناوری‌های جدید بروند، عنوان کرد: همه باید هوشمند عمل کرده و به سمت استانداردهای ملی و بین‌المللی پناه ببریم که برای رسیدن به شهر هوشمند راه طولانی در پیش داریم.

کارگرزاده با اشاره به ارائه آموزش به دانش‌آموزان در مدارس افزود: آموزشهای ما به صورت هدف‌دار در جامعه و مدارس ارائه می‌شود.

وی به انتخاب اداره کل استاندارد استان زنجان به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی اشاره و بیان کرد: در شاخص‌های اختصاصی نیز ما از ۱۰۰۰ امتیاز ۱۰۰۰ را کسب کردیم.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر