logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۹
[ شناسه خبر : ۴۰۰۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
زائران اربعین حامل پیام مردم فلسطین هستند؛

زائران کربلا عاشقان راه قدس

زائران-کربلا-عاشقان-راه-قدس-
هر زائر کربلا نمادی از مردم فلسطین و غزه است، مسلمانان جهان برای آزادی قدس در مسیر پیاده‌روی اربعین دعا می‌کنند، در این بین دشمنان از فرمایشات امام خمینی (ره) که فرمودند؛ راه قدس از کربلا می‌گذرد در هراس هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ تمدن‌سازی بشریت مهم‌ترین بازتاب و نگرش درباره مسئله پیاده‌روی حسینی است.

بیشتر بخوانید

خیل‌العظیمی از مردم جهان در پیاده‌روی اربعین گرد هم می‌آیند تا در کنار نهضت امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان زمینه ظهور امام عصر (عج) را فراهم آورند

مسئله مهدویت یک مسئله جهانی است و مردم مسلمان جهان باید نسبت به زمینه‌سازی ظهور در تکاپو باشند.

پیاده‌روی اربعین نشانه مهم از ادامه حیات جریان عاشورا و قیام امام حسین (ع) است و این حرکت نشانه یک جریان الگوبخش آزادی، حریت و انسانیت است و راهی برای مبارزه با حکومت ظلم و ستم در جامعه کنونی است.

امروزه مسئله فلسطین یک مسئله و مشکل جهانی است و بی‌تفاوتی به آن یعنی دست در دست جلادان زمانه گذاشتن که از مردانگی و انسانیت به دور است.

در پیاده‌روی اربعین وقتی به سیل عظیم جمعیت هستی پی می‌برید که عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به یک مرز جغرافیایی محدود نمی‌شود و سیدالشهدا (ع) برای تمام افراد مسلمان و غیرمسلمانان بوده و ایشان برای افراد گرفتار در ظلم و ستم، رنجدیده و زخمی؛ نسخه شفابخش است.

در این حرکت جهانی افراد با قومیت‌های مختلف در کنار هم مشارکت دارند برای بررسی اهداف مشارکت در این پیاده‌روی به سمت یک جوان ۲۰ ساله اهل لبنان می‌رویم، با آن‌که به زبان عربی سخن می‌گوید ولی به زبان فارسی نیز مسلط است در این میان کوله‌ای بر دوش دارد که بر روی کوله عکس شهید حاج قاسم سلیمانی موجود است و در راه رسیدن به کربلا گام‌ برمی‌دارد.

از او درباره علت حضورش در این رویداد جهانی پرسیدم کلمه‌ای که بر زبان آورد این بود حال مردم فلسطین و غزه خوب نیست هر کدام از ما می‌توانیم زبان مردم‌ فلسطین باشیم و باید تلاش کنیم.

او در مسیر با تکان دادن پرچم کشورش ذکر می‌گوید و بر محمد و خاندان او صلوت می‌فرستد به راستی هرکه در این راه قدم می‌زند  به طریقی عاشقانه و مخلصانه به عشق ابا عبدالله‌الحسین (ع) است و این بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

هر کس با امام حسین (ع) معامله کند سود خواهد کرد و امیدواریم در این پیاده‌روی حسینی درس‌هایی آموزنده بياموزيم و برای ظهور منجی عالم بشریت زمینه‌سازی و دعا کنیم.

 

در ادامه راه جوان ۲۰ ساله اهل لبنان به نام محمد عکس شهیدان سلیمانی و اسماعیل هنیه را در دست گرفته و می‌گوید دشمنان سعی در ایجاد نفاق بین مردم جهان دارند، هدف از ترور شهید هنیه تضعیف روحیه جهادی در بین مردم دو کشور ایران و غزه بود که به لطف خدا و خون هزاران شهید میسر نشد.

 

در کنار موکب دیگر در مسیر مرز خسروی با آقای ۳۵ ساله از خراسان رضوی به نام سعید امیرحسینی گفتگو کردیم و وی با بیان اینکه چند سالی در حرکت جهانی پیاده‌روی اربعین حضور فعال دارد اظهار کرد: خدا و امام حسین (ع) را شاکر هستم که امسال قدرتی داده تا به پابوس سیدالشهدا (ع) و اهل بیت ایشان برم.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) به زائران دم خانه‌اش ارزش می‌دهد گفت: زمانی که برای بار اول به پابوس سیدالشهدا (ع) آمدم با امام عهد کردم تن سالم روزی حلال داشته باشم و هر ساله به دیدار ایشان در اربعین بشتابم.

همشهری اهل خراسان رضوی ابراز کرد: اسلام و مسلمین هر چه دارند به برکت خون ابا عبدالله‌الحسین (ع) خاندان عصمت و طهارت ایشان است. هرگاه در زندگی به مشکلی بر می‌خورم به اهل بیت متوسل می‌شوم و می‌دانم که ناامید در در خانه آن‌ها بر نخواهم گشت.

امیرحسینی ادامه داد: پرچم کشورم را با پرچم فلسطین با هم آورده‌ام تا دوستانی که از فلسطین در این حماسه شرکت می‌کنند بدانند ما پشت آن‌ها هستیم و به لطف خدا قدس آزاد خواهد شد.

کمی آن طرف‌تر نزدیک خانوم جوانی کودک خود را در کالسکه قرار داده و با پای برهنه و پیاده قصد طی کردن مسیر پیاده‌روی تا کربلا را دارد از او می‌پرسم اهل کجایی؟ با زبان شیرین آذری جواب می‌دهد از تبریز به همراه خانواده آمده تا در این حماسه جهانی شرکت کند.

در ادامه از او پرسیدم کجا می‌روید؟ با آهی از ته سینه، نگاهی پر از عشق و بغضی در گلو جواب می‌دهد به دیدار سرورم ابا عبدالله‌الحسین (ع) که جانم به فدایش.

 گفتم در این گرما با بچه برایتان سخت نیست؟ جواب داد: قدم به قدم این راه پر از رزق و روزی است آمده‌ام سیدالشهدا (ع) خانواده، زندگی و فرزندانم را بیمه کند و ظهور امام عصر (عج) نزدیک‌تر شود.

زائر اهل تبریز ابراز کرد: برای اولین بار است به دیدار عشق می‌روم در راه حرف‌هایی که قرار است برای ایشان بزنم را مرور کردم ولی وقتی به ایشان نزدیک‌تر می‌شوم گله و شکایت‌ها برایم بی‌معنی است و هرگاه به این موکب‌ها در مسیر می‌نگرم فقط عشق را می‌بینم و دیگر گله و شکایتی از زندگی خود ندارم.

او با اشاره‌ به اینکه فرزندم بیمار است او را آورده‌ام تا ابا عبدالله‌الحسین (ع) به احترام مادرش زهرا (س) و قمربنی هاشم شفا دهد ادامه داد: می‌دانم امام مرا ناامید نمی‌کند و فرزندم شفا پیدا خواهد کرد و به لطف خدا سال بعد با من این مسیر را پیاده خواهد آمد.

وی با اشاره به مظلومیت مردم غزه با بیان اینکه امام خمينی (ره) در فرمایشات خود فرمودند؛ راه قدس از کربلا می‌گذرد افزود: دشمنان سعی دارند سدی بزرگ برای عدم مشارکت مردم در حرکت جهانی شوند و هزینه‌های زیادی صرف شده است و همانا خداوند با صابران است.

این زائر با بیان اینکه اتحاد و همدلی که در پیاده‌روی اربعین وجود دارد همانند تیری بر چشم دشمنان است گفت: امیدواریم مردم مظلوم غزه سریع‌تر از چنگال ظالمان آزاد شوند. و رژیم غاصب صهیونیستی به زودی محو و نابود شود‌.

به راستی عشق به ابا عبدالله‌الحسین (ع) عشق خدادادی است که بر دل می‌نشیند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر