logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۴۰۰۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت؛

پزشکان قلب‌ تپنده سلامتی جامعه هستند

پزشکان-قلب‌-تپنده-سلامتی-جامعه-هستند
پزشکان این فرشتگان سفید‌پوش قلب‌ تپنده سلامتی جامعه بوده و برای نجات جان بیماران و هم‌نوعان خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ هر کس نفسی را حيات بخشد گويی همه مردم را حيات بخشيده است (سوره مائده آيه ۳۲)

بیشتر بخوانید

ماجرا از آن‌جا شروع می‌شود که با علاقه و شوق پای در این تعهد مهم و حساس پا می‌گذارند، تعهدی که نه بر یک شغل بلکه با یک علاقه انجام می‌شود.

پزشکان، این فرشتگان زمینی گرچه با ادای یک سوگند متعدد به نجات جان بیماران می‌شوند، اما همه چیز به یک سوگند ختم نمی‌شود، سوگند و ادای تعهدی که با خون و دل آن‌ها عجین می‌شود و در این راه از آن‌چه که در توان دارند دریغ نمی‌کنند.

اخلاق و احساس مسئولیت و تعهد پیوندی ناگسستنی و مستحکم در جوهره وجود پزشکان به وجود می‌آورد که به جزئی از وجود خود آنان تبدیل شده است.

این فرشتگان سفید‌پوش زمینی درد جسم بیماران را با روح بلند خود در زیر سایه و توجهات الهی مرحم کرده و التیام می‌بخشند و بر اساس وظیفه انسانی خود درصدد نجات جان انسان‌ها و هم‌نوعان خود به پا می‌خیزند.

پزشکان کشور پهناور ایرانی جان‌فشانی و رشادت‌های به یادمانی و غرور‌آفرین فراوانی در دفتر‌خاطرات روزگار ثبت کرده و از خود برای آیندگان به عنوان میراثی گران‌بها به یادگار گذاشته‌اند‌.

تلاش‌های بی‌وقفه این فرشتگان سفید‌پوش در هشت سال دفاع مقدس امری قابل ستایش بوده و تا ابد در اذهان مردم حک شده و از آن به عنوان فداکاری‌های بزرگ یاد خواهد شد.

گذر زمان همه چیز را تغییر می‌دهد و گاهی جنگ با تفنگ، توپ و تانک جای خود را به جنگ با سلاح‌های دیگر می‌دهد.

۳۹ سال پس از آغاز جنگ تحمیلی، جنگی به نام پاندمی کرونا در مقابل پزشکان قرار گرفت، پاندمی که همانند جنگ حساس و  سخت بوده و نیازمند مبارزه و دفاع بود و  از خودگذشتگی و فداکاری بود.

آری این پزشکان، قلب تپنده سلامتی جامعه و کادر درمان بودند که همانند گذشته جهاد کرده و در این راه قرار گرفته و به جنگ پاندمی کرونا رفتند.

آنان در این راه بسیار سختی و مشقت کشیدند، چه روزها و هفته و ماه‌هایی که از خانواده‌هایشان دور بودند، چه روزها و زمان‌هایی که دلتنگی تنفس در هوای آزاد در دلشان آرزو شده بود، چه زخم‌هایی که بر اثر وجود روزها ماسک بر چهره‌شان ایجاد شده و بود و آنان زیر بار این همه سختی خم شده ولی خم به ابرو نیاوردند تا در آن شرایط خاص و بحرانی جامعه امید، امنیت و سلامت را به جامعه تزریق کنند.

وجود این بیماری علاوه بر سختی های پزشکی، بار عظیم روحی و روانی را بر پزشکان تحمیل کرده بود زیرا این بیماری همانند یک بلای عظیم در جان جامعه افتاده بود و پزشکان حافظان جان و سلامتی مردم بودند.

روزها و ماه‌ها گذشت و تعداد افراد مبتلا به این بیماری در حال گسترش بود پزشکان و کادر درمان همچنان مثل سرو استوار ایستادگی کردند تا توانستند بر این بیماری غلبه کنند و برای بار دیگر توانستند شادی و خوشحالی و زندگی بدون استرس را به مردم جامعه ارزانی ببخشند.

اما به‌دست آوردن این پیروزی بزرگ هزینه‌های گزافی برای کادر درمان به جا گذشت و در این راه عظیم و برهه حساس چه پزشکانی که برای سلامتی و حفظ جان مردم از سلامتی و جان خود گذشتند و مبارزه با کرونا رفته به درجه والای شهادت نائل آمدند‌.

آری پزشکان فرشتگان نجات در روزی زمین و قلب تپنده سلامت جامعه هستند.

فاطمه شیرینی

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر