logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۶
[ شناسه خبر : ۴۰۰۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معرفی کتاب؛

کلیدهایی برای تفسیر پیام‌های رسانه‌ای

کلیدهایی-برای-تفسیر-پیام‌های-رسانه‌ای
کتاب «سواد رسانه‌ای؛ کلیدهایی برای تفسیر پیام‌های رسانه‌ای» رویکردی انتقادی ارائه می‌دهد تا مخاطبان بتوانند با استفاده از آن، درک بهتری از اطلاعات ارسالی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ نویسندگان کتاب درصددند ضمن توجه به تفاوت‌های موجود در توصیف سواد رسانه‌ای (که تحت تأثیر سیاست‌های فرهنگی و ارتباطی در کشورهاست)، درک جدیدی از لزوم همگامی مهارت‌آموزی کاربران و همسویی آموزش رسانه با تحولات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراهم کنند و خوانندگانی از رشته‌های مرتبط مانند رسانه، ارتباطات، آموزش و مطالعات فرهنگی را به اقدام فراخوانند.

بیشتر بخوانید

 یکی از اهداف اصلی سواد رسانه‌ای این است که مخاطبان بتوانند از تأثیر فراگیر رسانه‌ها در امان بمانند.  

بخش اوّل، فصل (۱) مقدمه‌ای بر رشته سواد رسانه‌ای ارائه می‌دهد.  

 بخش دوّم فصل‌های (۲ تا ۷) چارچوب نظری برای تحلیل انتقادی متون رسانه‌ای ارائه می‌دهد؛ این بخش در واقع کلیدهایی برای تفسیر پیام‌های رسانه‌ای است.  

 بخش سوم (فصل‌های ۸ تا ۱۱) این چارچوب روش‌شناختی را برای قالب‌های رسانه‌ای به‌کار می‌گیرد: روزنامه‌نگاری، تبلیغات، ارتباطات سیاسی آمریکا و ارتباطات رسانه‌ای دیجیتال.

بخش چهارم (فصل‌های ۱۲ و ۱۳) طیفی از مسائل رسانه‌های جمعی (خشونت در رسانه‌ها، رسانه‌ها و کودکان، رسانه‌ها و تغییر اجتماعی و ارتباطات جهانی) و بحثی درباره پیامدهای بالقوه را در هنگامی در نظر می‌گیرد که افراد، باسوادِ رسانه‌ای شوند. 

 این کتاب تحولات اخیر در جهان رسانه‌ها را به‌ویژه در قلمرو سواد رسانه‌ای بازتاب می‌دهد. به‌علاوه مثال‌های زیادی (به‌ویژه فصل‌های مربوط به ارتباطات سیاسی آمریکا و ارتباطات رسانه‌ای دیجیتال) ارائه شده است. 

 مولف: آرت سیلوربلات، آندرو اسمیت، دان میلر، جولی اسمیت و نیکول براون مترجم: گودرز میرزایی ناشر: انتشارات پژوهشگاه فرهنگ سال چاپ: ۱۴۰۳ تعداد صفحات: ۷۹۸

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر