logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۶
[ شناسه خبر : ۴۰۰۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول اجرایی مراسم جاماندگان اربعین حسینی قیدار خبر داد:

برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در خدابنده

برگزاری-مراسم-جاماندگان-اربعین-حسینی-در-خدابنده
مسئول اجرایی مراسم جاماندگان اربعین حسینی قیدار از برگزاری این مراسم در این شهر خبر داد و گفت: مراسم جاماندگان اربعین حسینی با عنوان خیابان اربعین برای چهارمین سال متوالی در قیدار برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ حجت‌الاسلام محمد‌جواد طهماسبی اظهار کرد: اربعین بی‌شک یادبود انقلاب امام حسین (ع) است، انقلابی که هدفش مبارزه با بی‌عدالتی اجتماعی، ظلم و بی‌اطلاعی مردم بود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه زورگویان در زمان امام حسین (ع) هر کاری کردند تا حدودی را که حق از باطل را تشخیص می‌دهد، از بین ببرند افزود: هدف این زورگویان بازتعریف ارزش‌های دینی و اجتماعی مطابق میل خود برای جامعه آن زمان بود.

مسئول اجرائی مراسم جاماندگان اربعین حسینی ادامه داد: امام حسین (ع) در مقابل ظالمان ایستاد و با فداکاری خود و خانواده‌اش در راه احیای اسلام، اجازه نداد که در نقشه‌های شوم خود موفق باشند و اعتقاد راسخ داشت که زندگی تحت استبداد همان زندگی در جهنم است.

وی اعلام کرد: مراسم جاماندگان اربعین حسینی با عنوان خیابان اربعین برای چهارمین سال متوالی در شهر قیدار برگزار می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه مراسم جاماندگان اربعین حسینی توسط گروه‌های مردمی و ستاد برگزاری خیابان اربعین با محوریت دفتر امام جمعه قیدار در پیاده‌راه پارک مرکزی این شهر به مدت دو روز یعنی روز قبل اربعین و روز اربعین برگزار می‌شود.

مسئول اجرایی مراسم جاماندگان اربعین حسینی ادامه داد: امسال موکب‌های موجود اعم از پذیرایی و فرهنگی به تعداد تقریبی 20 موکب است که توسط هیات‌‌های مذهبی و ارگان‌های دیگر برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث فرهنگی محور برنامه امسال، پیوند اربعین حسینی و مظلومیت مردم مقاوم غزه خواهد بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر