logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۴
[ شناسه خبر : ۴۰۰۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خدابنده:

قیدار کمبود مسجد دارد

قیدار-کمبود-مسجد-دارد
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خدابنده گفت: با توجه به پهناور بودن مرکز شهر قیدارالنبی (ع) و حجم جمعیت آن، با کمبود مسجد در نقاط جنوبی و غربی شهری مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ حجت‌الاسلام مهدی تقی‌پور اظهار کرد: مسجد از صدر اسلام تا پیروزی انقلاب اسلامی و از آغاز نهضت امام خمینی (ره) تاکنون، نقطه ثقل و محور تحولات اساسی جامعه دینی بوده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اکنون نیز در شرایط قوت جبهه مقاومت در عرصه جهانی، مسجد‌الاقصی، قبله اول مسلمانان که روزی به دست ظالمان صهیونیستی به آتش کشیده شد افزود: مسجد‌الاقصی هنوز نماد جهاد در مقابل با صهیونیسم جهانی است.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده ادامه داد: به‌خاطر بزرگداشت آن حادثه عظیم ۳۱ مرداد ماه به عنوان روز جهانی مساجد نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه مساجد از نظر مسلمانان علاوه بر جایگاهی برای عبادت خالصانه، مکانی است که می‌تواند برای بسیاری از اهداف استفاده شود گفت: تجمع و گردهمایی‌های مسلمانان در مساجد علاوه بر تحکیم وحدت بین مسلمانان، سبب ترویج آموزه های دینی و گسترش دین اسلام می‌شود.

تقی‌پور ادامه داد: از طرفی فضای روحانی مسجد، فضایی به دور از رنگ و لعاب‌های دنیای را برای افراد فراهم می‌کند که می‌توانند با آرامش روانی در این محیط  ارتباط عمیق‌تر و روحانی‌تری با خداوند داشته باشند.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده اضافه کرد: تشویق کودکان به حضور در مسجد و یادگیری آموزه‌های دینی و قدم در راه اسلام گذاشتن برای بسیاری از افراد مسلمان مهم است.

وی ادامه داد: مسلمانان عاقبت‌بخیری و آینده دنیوی و اخروی فرزندانشان را در هدایت حقیقی آن‌ها می‌دانند و سرنوشت آن‌ها در گرو اسلام است‌، به همین دلیل مساجد را پایگاهی برای تربیت دینی می‌دانند.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: مسجد فضایی است که افراد به دور از تمامی سردرگمی‌های دنیا، در آن‌جا اختلافات را کنار می‌گذارند و در کنار یکدیگر به عبادت خداوند یکتا می‌پردازند و می‌آموزند که در کنار یکدیگر، برای حل مشکلات خود و پیروزی بر دشمنان می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده ادامه داد: برای مثال در ایام کرونا مساجد، پایگاهی برای برنامه‌ریزی‌ها و حل مشکلات بود و طرح ملی راهکار برای استفاده از ظرفیت مساجد طراحی شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در شهرستان خدابنده ۲۸۵ مسجد وجود دارد که تعداد ۲۴۵ مسجد روستائی و ۴۰ مسجد شهری است و تعداد ۵۱ مسجد در همه فصول سال فعال بوده و دارای نماز جماعت هستند و بقیه در مراسمات و مناسبت‌ها فعال‌اند.

تقی‌پور بیان کرد: با توجه به پهناور بودن مرکز شهر قیدارالنبی (ع) و حجم جمعیت آن، با کمبود مسجد در نقاط جنوبی و غربی شهری مواجه هستیم و امیدواریم مسئولان اقدامات لازم برای ساخت مسجد را انجام دهند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر