logo
امروز : شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۴۰۰۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور برق شهرستان ماهنشان:

افزایش مصرف برق زمینه‌ساز قطعی است

افزایش-مصرف-برق-زمینه‌ساز-قطعی-است
مدیر امور برق شهرستان ماهنشان گفت: افزایش مصرف زمینه‌ساز قطعی برق در شهرستان ماهنشان است و می‌توان با اعمال و به کارگیری راه‌کارهای ساده از این قطعی‌ها پیشگیری کرد.

نادر فرج‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: با توجه به قرارگیری در فصول گرم سال و افزایش مصرف برق در سطح کشور، احتمال قطعی اضطراری برق وجود دارد، بنابراین دولت نیازمند ایجاد توازن بین تولید برق در نیروگاه‌ها و مصرف آن در بخش‌های مختلف است‌.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه انرژی برق ابتدا توسط نیروگاه‌ها تولید و توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای انتقال پیدا می‌کند عنوان کرد: در نهایت این انرژی توسط شرکت‌های توزیع به دست مشترکان می‌رسد.

مدیر امور برق شهرستان ماهنشان یادآور شد: شرکت‌های توزیع برق آخرین حلقه و در تماس مستقیم با مشترکان قرار دارند.

وی با بیان اینکه افزایش مصرف در بخش پرورش شیلات و خانگی همزمان با افزایش دمای میانگین کشوری، زمینه‌ساز قطعی در شهرستان ماهنشان است افزود: می‌توان با اعمال و به‌کارگیری راه‌کارهای ساده از این قطعی‌ها پیشگیری کرد.

فرج‌پور با بیان اینکه بر اساس تولید نیروگاه‌ها برای استان‌ها و شهرستان‌ها سهمیه مشخصی قرار داده می‌شود خاطرنشان کرد: در صورت افزایش مصرف برق از حد تعیین شده، سبب افت ولتاژ و فرکانس شبکه شده و در صورت عدم قطع اضطراری فیدرها، موجب فروپاشی کل شبکه توزیع برق و خاموشی شهرستان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صرفه‌جویی در منازل با اعمال روش‌های ساده امکان‌پذیر است تصریح کرد: یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف برق، استفاده از نور طبیعی برای روشنایی و استفاده از وسایل الکتریکی با گرید A است.

مدیر امور برق شهرستان ماهنشان ادامه داد: با توجه به مصرف نامتعارف برخی کولرهای گازی و یخچال پرمصرف بازار، تاکید می‌شود همشهریان از کولرهای گازی و یخچال با برند معتبر تهیه و نصب کنند.

فرج‌پور گریزی به پیک زمان مصرف زد و اظهار کرد: در زمان پیک مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۴ و ۱۸ تا ۲۱ اتفاق می‌افتد از لوازم برقی پرمصرف مثل لباس‌شویی، چای‌ساز و اتو استفاده نشود و کابرد این وسایل در ساعات صبح و کم‌باری شبکه برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: اگر لامپ‌های رشته‌ای و فلورسنت (CFL) با لامپ‌های LED که هم نور بیش‌تری دارند و هم انرژی کم‌تری مصرف می‌کنند، تعویض شود در مصرف برق خانوار صرفه‌جویی قابل‌توجهی اتفاق می‌افتد.

مدیر امور برق شهرستان ماهنشان گریزی به پویش با انرژی زد و گفت: در این پویش مشترکان تشویق به استفاده درست و صرفه‌جویی در انرژی می‌شوند و در صورت رعایت مصرف کم‌تر از الگوی مصرف منطقه، در قرعه‌کشی جوایز شرکت خواهند کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر