logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۸
[ شناسه خبر : ۴۰۰۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان خبر داد:

تخصیص 22 هزار میلیارد ریال به حوزه اشتغال

تخصیص-22-هزار-میلیارد-ریال-به-حوزه-اشتغال
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: تسهیلات ایجاد اشتغال از طریق ۱۵ دستگاه اجرایی و نهاد حمایتی، کارپردازی و از طریق ۲۳ بانک عامل در استان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حسین محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تسهیلات اشتغال در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در قالب جز سه و چهار تبصره 2 تعریف شده که سهم این استان در جزو چهار، 8 هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال و در جزو سه، ‌۱۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: میزان مبلغ پرداختی به هر متقاضی در قالب طرح‌های خویش‌فرمایی و کارفرمایی از یک هزار و ۵۰۰ میلیون تا ۳ هزار میلیارد ریال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان به وضعیت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ مربوط به سال ۱۴۰۲ در استان اشاره کرد و گفت: منابع موسوم به جزو سه و چهار از طریق نهادهای حمایتی به متقاضیان پرداخت شد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته، میزان منابع ابلاغی تسهیلات مربوط به جزو چهار به استان، 5 هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال بود که مبلغ 5 هزار و ۲۴۰ میلیارد آن از طریق کمیته امداد، ‌بهزیستی، بنیاد برکت و صندوق نوآوری به متقاضیان پرداخت شد.

محمدی افزود: همچنین میزان منابع ابلاغی تسهیلات مربوط به استان ۱۱ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال بود که ۱۰ هزار و ۱۵۰ میلیارد آن به استان تخصیص یافت و تاکنون 7 هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال آن از طریق بسیج سازندگی، ‌بنیاد علوی، ‌بنیاد کرامت، ‌قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، سازمان زندان‌ها و سازمان امور عشایر و روستایی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

وی گفت: تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ نقش موثری در تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی دارد و از شبکه بانکی استان انتظار می‌رود که پرداخت این تسهیلات را در اولویت قرار دهد.

برنامه‌ریزی برای ایجاد حدود ۱۲ هزار شغل جدید در زنجان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان افزود: تعهد اشتغال استان در سال جاری ایجاد حدود ۱۲ هزار شغل است که از این میزان، ۴۰ درصد آن به دانش‌آموختگان اختصاص دارد که نسبت به میانگین کشوری ۲۵ درصد بالاتر است.

وی با بیان اینکه میزان اشتغالزایی استان در پنج ماهه اول امسال نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است، گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون، درصد ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان استان پایین بوده است که امیدواریم این روند با پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف شتاب بیشتری به خود بگیرد.

این مسئول با اشاره به شاخص‌های مهم در حوزه اقتصادی شامل اشتغال و نرخ بیکاری، ‌اظهار داشت: طبق گزارش‌های ارائه شده اشتغال استان در سال گذشته هم نقاط مثبت و هم نگرانی‌هایی داشته است.

وی با اشاره به نقطه مثبت اشتغال استان در سال‌ گذشته، گفت: بیش‌ترین میزان اشتغال استان در سال گذشته بر پایه نرخ مشارکت اقتصادی در کشور بوده که این نرخ در استان نسبت به سه سال گذشته جهش مضاعفی داشته است.

معاون استاندار زنجان ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان طی سال گذشته ۵۰.۹ درصد و در میانگین کشوری ۴۱ درصد بوده که ۹.۹ درصد اختلاف داشته است.

وی با بیان اینکه این اختلاف کار را برای کسانی که می‌خواهند اشتغال ایجاد کنند سخت‌تر کرده است، اظهار داشت: نسبت اشتغال ایجاد شده و نرخ بیکاری استان نسبت به کشور عدد مطلوبی است.

محمدی با بیان اینکه ۵۰.۹ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال استان را جمعیت فعال تشکیل می‌دهند، گفت:متقاضیان ایجاد اشتغال در استان نسبت به استان‌های دیگر بالاتر است و هر چقدر عدد تحقق اشتغال استان در سال‌ جاری مطلوب برآورد شود، چون نرخ مشارکت استان افزایشی بوده است کار سخت‌تر خواهد بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر