logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۲
[ شناسه خبر : ۴۰۰۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان مطرح کرد:

رفع تصرف ۱۱۰ هکتار از اراضی ماهنشان

رفع-تصرف-۱۱۰-هکتار-از-اراضی-ماهنشان
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان گفت: تعداد پنج فقره تخلف به مساحت ۱۱۰ هکتار از اراضی ملی و مرتعی طی سال جاری پس از رسیدگی در مراجع قضائی و قطعیت آراء از طریق اجرای احکام قضائی خلع‌ید و رفع تصرف شده و به بیت‌المال برگردانده شد.

حمید مهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: براساس قوانین و مقررات و اصل ۴۵ قانون اساسی و ماده ۲ قانون ملی شدن جنگل‌ها و مراتع کشور مصوب ۱۳۴۱ اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه سازمان جنگل‌بانی یا به عبارت امروزی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور حفظ و حراست از مراتع، بیشه‌های طبیعی، جنگل‌ها است که همکاران بنده در سراسر کشور و به تبع آن در شهرستان ماهنشان با جانفشانی به صورت شبانه‌روزی در مقابل متصرفان و سودجویان متعرض به انفال ایستادگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در طول پنج ماهه سال جاری اقدامات شایسته‌ای در این زمینه اتفاق افتاده است گفت: این دستاوردها نتیجه تلاش بی‌وقفه نیروی‌های یگان حفاظت و سایر همکاران با حمایت‌های دستگاه قضائی و نیروهای خدوم فراجا است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان با بیان اینکه امسال طی پنج ماه سال جاری ۳۰ فقره پرونده تخلف از ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور (موضوع تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی) تنظیم شده است افزود:‌ مساحت این راضی ۸۲ هکتار بوده که در مراجع قضائی در حال رسیدگی است.

وی افزود: ۱۰ فقره پرونده تخلف ماده ۴۴ قانون حفاظت و بهره‌برداری با موضوع چرای غیر مجاز دام در مراتع ملی طی سال جاری تنظیم و به مراجع قضائی انجام ارسال شده است.

مهری خاطرنشان کرد: تعداد هفت فقره پرونده به مساحت ۳۹ هزار و ۱۸۳ مترمربع طبق تبصره ذیل ماده ۵۵ از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

وی با بیان اینکه تعداد پنج مورد به مساحت ۱۱۰ هکتار نیز از طریق اجرای احکام قضائی خلع‌ید و رفع تصرف شده است گفت: تعداد پرونده‌های مطروحه در محاکم قضائی ۴۰ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سه سال اخیر ۵۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ماهنشان با بیان اینکه این اراضی جزو بیت‌المال و انفال و همچنین نعمت‌های خدادادی الهی برای نسل‌های آینده است عنوان کرد: از همشهریان استدعا داریم قدر این نعمات را دانسته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تعدی به اراضی ملی مراتب را فوراً به این اداره گزارش داده تا برخورد قانونی با متجاوزان انجام شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر