logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۴۰۰۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماهنشان خبر داد:

اجرای طرح دامپزشکی جهادگران فاطمی در ماهنشان

اجرای-طرح-دامپزشکی-جهادگران-فاطمی-در-ماهنشان
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه طرح دامپزشکی جهادگران فاطمی ۴ در ماهنشان در حال اجرا است گفت: این طرح از ۱۵ مرداد در شهرستان آغاز شده است.

ذوالفقار رشیدیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: واکسیناسیون ۶ هزار دام در طرح جهادگران فاطمی ۴ در شهرستان ماهنشان انجام شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه نزدیک ۲ هزار واکسن بروسلوز برای بره و بزغاله انجام شده است عنوان کرد: چهار هزار واکسن نیز در زمینه تب‌برفکی تزریق شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اردوی جهادی دامپزشکی، طرح رزمایش جهاد‌گران فاطمی ۴ شهرستان به همت شبکه دامپزشکی شهرستان در حال انجام است عنوان کرد: سپاه پاسداران و نیرو‌های فعال بسیجی در شهرستان به منظور خدمت‌رسانی به بهره‌برداران منطقه کمک‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: این اردو در چهار حوزه عملیاتی شامل واکسیناسیون دام‌های سبک، سنگین و سگ‌های صاحب‌دار، کلاس آموزشی چهره به چهره به دامداران، ضدعفونی اماکن دامی و همچنین معاینه و ویزیت رایگان دام‌ها گرفت.

رشیدیان تصریح کرد: اجرای طرح‌های همانند این در پیشگیری از ابتلای دام سبک و سنگین به بیماری‌ها و حفظ جمعیت دامی و اقتصاد و معشیت دام‌داران بسیار تاثیر‌گذار است.

وی افزود: در این طرح جهادی خدمات کاملا رایگان شامل واکسیناسیون جمعیت دام سبک و سنگین علیه بیماری آبله و شاربن، واکسیناسیون هاری، سم‌پاشی و توزیع سموم جایگاه و بدن دام‌ها، ویزیت و مشاوره در خصوص دام و طیور ارائه می‌شود.

وی در پایان گریزی به اجرای انواع طرح‌های مشابه زد و یادآور شد: اجرای این گونه طرح‌ها علاوه بر افزایش سطح آگاهی و دانش دامداران در پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی، سبب افزایش تولیدات در روستا و کاهش تلفات دامی نیز می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه طرح جهادگران فاطمی ۴ از ۱۵ مرداد در شهرستان ماهنشان آغاز شده و تا پوشش صد در صدی واکسیناسیون ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر