logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۶
[ شناسه خبر : ۴۰۰۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان مطرح کرد:

تقویت طبیعت‌گردی در مناطق حفاظت‌شده ماهنشان

تقویت-طبیعت‌گردی-در-مناطق-حفاظت‌شده-ماهنشان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان گفت: با توجه به اینکه ماهنشان دارای منابع غنی طبیعی و زیستی است تقویت طبیعت‌گردی در مناطق حفاظت‌شده می‌تواند زمینه‌ساز معرفی و شناخت شهرستان شود.

حسینعلی ملکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: با توجه به اینکه ماهنشان دارای منابع غنی طبیعی و زیستی است تقویت طبیعت‌گردی در مناطق حفاظت‌شده می‌تواند زمینه‌ساز معرفی و شناخت شهرستان شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری برنامه‌ریزی‌ها برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری در مناطق حفاظت‌شده انجام شده است عنوان کرد: تاکنون دو گروه از مناطق حفاطت‌شده بازدید به عمل آورده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان خاطرنشان کرد: طرح فوق در زمینه جذب گردشگر مورد استقبال ما واقع شده است ولی با توجه به حساسیت منطقه بهتر است که تعداد نفرات گردشگر در هر گروه حداقل پنج نفر باشد.

وی با توجه به اهمیت جذب گردشگر و توسعه گردشگری در منطقه ابراز کرد: طی برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده در صورت تزریق بودجه پاسگاه‌های ما تجهیز شده و جهت اسکان گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ملکی با بیان اینکه در حال حاضر دو پایگاه در سطح شهرستان ماهنشان فعال هستند ادامه داد: یکی از پاسگاه‌ها در منطقه دندی و دیگری در شهر ماهنشان است و پاسگاه شهر ماهنشان مجهز و آماده استقرار گردشگران است اما پاسگاه دندی نیازمند آماده‌سازی است.

وی مطرح کرد: جذب گردشگر در مرحله اول یک سرمایه‌گذاری است و اگر این اقدام صورت گیرد سبب جلب گردشگران خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماهنشان عنوان کرد: ما از نیروهای محیط‌بانی جهت راهنمایی گردشگران در مناطق حفاظت‌شده استفاده می‌کنیم تا مناطق را به خوبی معرفی کنیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر