logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۹۹۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

سرابی به‌نام پول گندم

سرابی-به‌نام-پول-گندم
قصه پرغصه گندمکاران خدابنده‌ای امسال نیز تکرار شد و حدیث پول‌های گندم کشاورزان خدابنده‌ای برای چندمین سال پیاپی تکرار شد تا شیرینی به ثمر نشستن تلاش یک ساله این قشر زحمت‌کش به تلخی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق، حدیث پول‌های گندم کشاورزان خدابنده‌ای برای چندمین سال پیاپی تکرار شد تا شیرینی به ثمر نشستن تلاش یک ساله این قشر زحمت‌کش به تلخی تبدیل شود، زیرا که این قشر باید همیشه تاوان نظام بانکی بیمار را به دوش بکشد.

بیشتر بخوانید

اکنون با این وضعیت قشر تلاشگر رانندگان و زحمت‌کشان حمل و نقل جاده‌ای نیز با مشکل روبرو هستند.

دست خالی کشاورز باعث شده از راننده نیز شرمنده باشد، کرایه حمل و نقل حق هر راننده‌ای است که باید بلافاصله پرداخت شود ولی چاره‌ای جز مدارا ندارد.

این کوتاهی هر ساله مشکلات را تشدید کرده و ثبات اقتصادي را از اقشار مختلف جامعه ستانده است، رسیدن به ثبات اقتصادی نیازمند تدبیری عاقلانه و صحیح برای خرید تضمینی گندم است تا خودکفایی در این بخش به ثبات برسد و کشاورز تکلیفش مشخص باشد.

وقتی قرار باشد پولی از کشاورز دریافت شود همه به‌صف می‌شوند و سود بانکی خود را تا ریال آخر از کشاورز می‌ستانند.

کشاورزان حرف‌هایشان در گلو مانده است، هر زمان نیاز به حضور این قشر بود جز‌و اولین‌ها بوده‌اند ولی صدایشان برای طلب حق همیشه خاموش بوده، به قول اهالی فضای مجازی درد را از هر طرفی بخوانی درد است.

کشاورز فهیم و نجیب امسال نیز همانند سال‌های گذشته صبر پیشه می‌کند تا شاید آن مدیران را کسی بتواند از خواب بیدار کند و صدای آسیاب خورد‌شدن استخوان کشاورز را بشنوند.

البته تنها قشر کشاورز نیست که از دیر پرداخت‌ شدن و یا قسطی و تکه‌تکه پرداخت شدن پول گندم متضرر می‌شوند، از اقشار متعدد من‌جمله کاسبان، رانندگان، حتی مغازه‌داران از دیر پرداخت کردن پول گندم ضرر می‌کنند.

اکثر مردم منطقه خدابنده کشاورز هستند، بخاطر همین اقتصاد منطقه وابستگی شدید به حاصل دسترنج کشاورزان دارد و این چرخه زنجیروار به‌هم متصل است.

فاطمه عبدالهی

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر