logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۹۹۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خبر داد:

تشکیل تیم‌های واکنش سریع پاسخگویی به بحران

تشکیل-تیم‌های-واکنش-سریع-پاسخگویی-به-بحران
مدیر‌کل مدیریت بحران استان زنجان از تشکیل تیم‌های واکنش سریع برای پاسخگویی به بحران خبر داد و گفت: محور اصلی و اولویت اجرای طرح سلام، توسعه مشارکت‌های مردمی برای تقویت مدیریت بحران جامعه محور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ عباس بابایی عصر امروز شنبه ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۳ در جلسه ستاد پيشگيری، هماهنگی و فرماندهی عمليات پاسخ به بحران با اشاره به اینکه ۱۲ جلسه به مناسبت تکمیل تیم‌های واکنش سریع در استان زنجان برگزار شده است اظهار کرد: آغاز تشکیل تیم‌های واکنش سریع در استان در قالب طرح سلام به صورت پایلوت آغاز شده و امروز این کار از کارخانه مینو رقم خورد.

بیشتر بخوانید

وی با تاکید براینکه هدف‌گذاری برای تشکیل یک هزار ۲۶۱ واحد تیم‌های واکنش سریع انجام شده است عنوان کرد: محور اصلی و اولویت اجرای طرح سلام، توسعه مشارکت‌های مردمی برای تقویت مدیریت بحران جامعه محور است.

مدیر‌کل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه هدف از تشکیل تیم‌های واکنش سریع در اولین فرصت پاسخ به بحران است بیان کرد: وقتی افراد آموزش دیده باشند در مواقع بحرانی از توان آن‌ها در جهت مقابله با بحران‌های احتمالی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح نیازمند همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتی استان هستیم افزود: در این صورت هر هفته به صورت مستمر آموزش‌ها را تا پایان سال می‌توانیم در سطح استان داشته باشیم.

بابایی با اشاره به تامین اعتبار تکمیل ساختمان بحران استانداری زنجان گفت: با تامین اعتبار طرح تکمیل این پروژه آغاز شد.

رفع تنش آبی در ۱۸۱ روستا

علی‌محمد نادرخانی، مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با تاکید براینکه امسال تابستان بدون تنشی داشتیم خاطر نشان کرد: با توجه به مصرف زیاد آب ورودی کمتری به سدهای استان زنجان داشتیم.

وی با اشاره به اجرای عملیات حفر چاه‌ به منظور تامین آب شرب استان افزود: تامین آب شهرها از اولویت اصلی استان بوده و اگر بر آب‌های زیرزمینی تکیه شود در آینده با مشکلات تامین آب مواجه خواهیم بود.

نادرخانی با اشاره به اینکه تامین آب شرب ۵۱۰ روستا را در برنامه داشتیم افزود: ۳۲۶ روستا را در تنش آبی داریم و امسال نیز ۱۸۱ روستا در برنامه رفع تنش آبی قرار گرفته و ۴۰ روستا هم در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلاتی که در روستاها با آن مواجه هستیم عدم استفاده درست از منابع آبی است ادامه داد: مشکلات آب روستاها رصد شده و نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه برای حل مشکلات آب روستاها به حمایت‌های بیشتری نیاز داریم خاطر‌نشان کرد: مهم‌ترین مشکل آب‌رسانی به روستاها تامین اعتبار است.

عدم همکاری بانک در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی روستایی

رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در استان اظهار کرد: سهمیه زنجان در طرح مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی ۱۲ هزار فقره بود.

وی با بیان اینکه مشکلی که در حوزه مناسب‌سازی با آن مواجه هستیم عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها است ادامه داد: متقاضیان به بانک‌ها معرفی شدند و بانک‌ها عدم نقدینگی را مطرح کرده و از پرداخت تسهیلات امتناع می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ۶۰ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی شده است ابراز کرد: مقاوم‌سازی مابقی روستاها نیاز به حمایت بوده چراکه در حال حاضر ۲۴۰ روستای استان در مسیر سیلاب قرار دارند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان نیاز به ماشین‌آلات آوار برداری داریم افزود: ماشین‌آلات موجود جوابگوی آوار برداری نبوده و نیازمند تامین ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور نوسازی و خرید ماشین‌آلات برای آوار برداری مواقع بحرانی هستیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴