logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۹۹۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان مدیریت بحران:

خیران به کمک توسعه فضای سبز بیایند

خیران-به-کمک-توسعه-فضای-سبز-بیایند-
رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: در جهت توسعه فضای سبز یک میلیارد اصله نهال باید در کشور کاشته شود که سهم سال‌ جاری ۲۵۰ میلیون اصله نهال مثمر است که در این راستا باید خیران هم ورود کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ محمدحسن نامی ظهر امروز در آئین افتتاح آموزش‌های طرح سلام اظهار داشت: کشور با ۲۴ چالش جدی مواجه است که مهم‌ترین آن‌ها، تغییر اقلیم، بیابان‌‌زدایی و کم شدن فضای سبز است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر ۴۶۱ آتش‌سوزی در شهرهای لرستان، کرمانشاه، کهگیلویه‌‌ و بویراحمد رخ داده است، افزود: این تعداد آتش‌سوزی نشان می‌دهد، میزان فضای سبز به سرعت در حال کم شدن است.

رئیس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: اگر نتوانیم فضای سبز کنونی را حفظ کنیم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد و مدیریت بحران برای حفاظت از این منابع ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران برای پیشگیری پای کار آمده است، تا جان و مال مردم را حفظ کند، بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری جهت توسعه فضای سبز یک میلیارد اصله نهال در کشور باید کاشته شود که سهم سال‌ جاری ۲۵۰ میلیون اصله نهال مثمر است که در این راستا باید خیران هم ورود کرده که با این کار ماندگاری این طرح افزایش پیدا خواهد کرد.

نامی خاطرنشان کرد: سیلاب، زلزله و فرونشست از جمله خطرات پیش‌رو است که در این رابطه برداشت بیش از ۲۰ درصد از منابع آب عبور از خط قرمز محسوب می‌شود، در حالی‌که در برخی از مناطق بیش از ۷۵ درصد برداشت می‌شود و اگر بخواهیم نسل آینده نیز زندگی خوبی داشته باشند باید تدابیر خوبی اندیشیده شود.

وی ساخت سازه‌های مقاوم در مقابل زلزله ۸ ریشتری را از راه‌کارهای مقابله در کشور عنوان کرد و افزود: تجربه و کار علمی انجام شده نشان می‌دهد که وقوع زلزله‌های بالای ۷ ریشتری خطرناک است.

رئیس سازمان مدیریت بحران به بروز سیلاب در کشور اشاره و عنوان کرد: تنها راه پیشگیری از سیلاب‌ها استفاده از آبخیزداری است و این طرح از ۱۰ سال پیش با هدف پیشگیری از تبخیر آب و حفظ آب‌های زیرزمینی به کار برده شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر