logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۹۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان:

وحدت از ویژگی‌های اقلیت‌های مذهبی است

وحدت-از-ویژگی‌های-اقلیت‌های-مذهبی-است-
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: از برکات انقلاب این است که در آن شیعه، سنی، سایر اقلیت‌های دینی و مذهبی همه با هم به یکدیگر عشق ورزیده، احترام می‌گذارند و با یگدیگر وحدت دارند.

احمد نقیلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه وحدت و انسنجام در جوامع شیعه و سنی باید مستحکم‌تر از قبل باشد، گفت: یکی از خصوصیات جامعه اسلامی ضمن اینکه تقید به دین و دینداری دارند می‌بایست به مظاهر و شعائر دینی و مذهبی هم بپردازند و یکی از مظاهر اسلامی بودن و تقید به دین داشتن روحیه مبارزه با ظلم و ستم در جامعه است. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: وقتی صحبت از عاشورا و واقعه جان‌گداز کربلا می‌شود، ستم‌ها و جفاهایی که در حق خاندان نبی مکرم اسلام (ص) اتفاق افتاده است بطور ذاتی هرکس داعیه دین و دینداری دارد در برابر این ستم واکنش نشان می‌دهد.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به اینکه مسلمانان پرورش یافته مکتب نبوت هستند و مباحث شیعه و سنی خیلی پررنگ نیست، ادامه داد: امام حسین (ع) در آخرین روز واقعه کربلا وقتی می‌گوید «آیا کسی نیست مرا یاری کند؟» تکلیف را مشخص و هدف ایشان از شیعیان و یا اهل سنت درخواست کمک نیست بلکه از هرکس که ستم ستیزی در ذات اوست این درخواست را مطرح می‌کند.  

وی تصریح کرد: اهل سنت، اهل کتاب است و برخی از آن‌ها قرابت بسیار زیادی از اهل تشیع به لحاظ مذهبی دارند و امام علی (ع) در نزد اهل سنت جزو چهار خلیفه مسلمانان است و به تبع همین نگاه و باور فرزندان ایشان را تکریم می‌کنند. 

نقیلو با اشاره به اینکه واقعه کربلا و ستمی که بر خاندان پیامبر رفته است همه فرق دینی و مذهبی را غمناک و سوگوار کرده است، عنوان کرد: اهل سنت در کشور ما در مناطق مختلف با برگزاری سوگواری‌ها عشق و ارادتشان به سیدالشهدا (ع) را نشان داده‌اند.  

وی خاطرنشان کرد: روایت‌های مختلف تاریخی وجود دارد که اهل سنت برای واقعه کربلا عزاداری کرده‌اند، سبط بن جوزي نقل كرده است كه ابن‌هباریه شاعر وقتی از كربلا مي‌گذشت بر زمین نشست و بر حسين و اهل بيتش گريست.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به اینکه ظلم‌ستیزی مهم‌ترین تکیه‌گاه مسلمانان و فرق مختلف مذهبی برای ترویج شعائر دینی و مذهبی است، گفت: واقعه عاشورا از جنایت‌های تلخ و دلخراش‌ترین واقعه در تاریخ اسلام است و موضوعاتی مانند امر به معروف، ظلم‌ستیزی و دفاع از حقوق مظلومان از اهداف امام حسین (ع) بود.    

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر