logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۹۹۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
زنجان برای پیاده‌روی اربعین آماده است؛

مشق عشق عاشقان حسینی در پیاده‌روی اربعین

مشق-عشق-عاشقان-حسینی-در-پیاده‌روی-اربعین-
پیاده‌روی اربعین از جمله حرکت‌های اعتقادی و مذهبی است که خواهان زیادی دارد و هر ساله مسلمانان‌ و غیرمسلمانان بسیاری در این همایش حضور به هم می‌رسانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ افراد زیادی از سراسر جهان در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و دشمنان اسلام برای عدم حضور مردم در این پیاده‌روی نقشه‌های فراوان دارند و به هر طریقی با تبلیغات منفی سعی در کم‌رنگ جلوه‌دادن این قیام فراموش نشدنی دارند، اما به لطف خدا و ائمه اطهار (ع) هرگز این هدف شوم به نتیجه نخواهند رسید.

بیشتر بخوانید

عاشقان و دلداگان حسینی برای اینکه در پیاده‌روی اربعین سهمی داشته باشند هر آنچه در توان دارند به کار می‌گیرند تا ذره‌ای از ارادت خود به سرور و سالار شهیدان را نشان دهند، در استان زنجان نیز این آمادگی توسط ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف ایجاد شده است.

موکب حسینیه در سامرا ارائه خدمات دارد

در این راستا مهدی دین‌محمدی مدیر رابط عمومی حسينيه اعظم زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه برای پیاده‌روی اربعین، حسینیه اعظم زنجان مانند سال‌های گذشته آمادگی خود در ارائه خدمات به زائران حسینی را اعلام کرده است اظهار داشت: تمام برنامه‌ریزی‌ها برای هر چه با شکوه‌تر انجام شدن این مراسم انجام شده است.

وی با بیان اینکه حسینیه اعظم زنجان مانند سنوات گذشته در شهر سامرای عراق موکب خواهد داشت که بارگیری‌های کامیون‌ها برای حمل وسایل انجام شده است اضافه کرد: این ماشین‌های سنگین اقلام مربوط اعم از خوراکی، نانوایی، دستگاه کباب پز و...را حمل خواهند کرد. 

مدیر رابط عمومی حسينيه اعظم زنجان گفت: حرکت خادمان به سمت سامرا روز جمعه ۲۶ مرداد ماه انجام شد و دو اتوبوس برای جابه‌جایی خدام اباعبدالله‌الحسین (ع) در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: پذیرایی از روز یکشنبه ۲۸ مرداد ماه در سامرا انجام و تا دو روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

 

مشارکت شورای هماهنگی تبلیغات در برنامه جاماندگان اربعین

 حجت‌الاسلام علی ناصر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در گفتگو موج‌رسا با بیان اینکه اگر دقت کنیم سفره محبت ابا عبدالله‌الحسین (ع) نه تنها در ایران و عراق بلکه در تمام دنیا به روی همه باز است اظهار کرد: پیام رسانان واقعی عاشورا حضرت زینب کبری (س) و امام زین‌العابدین (ع) بودند.

وی با بیان اینکه اگر خبررسانی و روشن‌گری امام زین‌العابدین (ع)، حضرت زینب (س) و شهدای کربلا نبود نامی از امام حسین، اسلام و اهداف قیام نبود اضافه کرد: برای کسی این روشن‌گری به وجود نمی‌آمد و این وظیفه بر عهده اهل بیت امام حسین (ع) بود که به درستی به سر منزل برسد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: عظمتی که امروز در دستگاه سیدالشهدا (ع) حاکم شده به برکت راویان این جریان بعد از شهادت امام حسین (ع) تحقق یافته و معنای خود را با گذشت زمان حفظ کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با مجموعه‌های مختلف ارتباط دارد ادامه داد: این سازمان به طور مستقیم در برنامه پیاده‌روی اربعین در کربلا دخالت ندارد ولی با مجموعه‌های دیگر در این امر در استان همکاری دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: در راستای برنامه‌های تبلیغات اسلامی در بحث جاماندگان اربعین تا جایی که ظرفیت دارد مشارکت خواهد داشت و به نوعی سهم خود را در این حرکت عظیم جهانی ایفا می‌کند.

 

 سازمان امر به معروف زنجان در پوشش‌های اربعین مشارکت‌ دارد

 در ادامه حجت‌الاسلام سجاد ناصر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با بیان اینکه بحث پیاده‌روی اربعین و امر به معروف و نهی از منکر با هم ادغام شده است اظهار کرد: برپایی این فریضه مهم هدف اصلی امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان بود.

وی با بیان اینکه اربعین ریشه در اسلام و قرآن و اهل بیت (ع) دارد و این حرکت یک نمایش جهانی است ابراز کرد: کربلا مرکز توجه تمام جهان است و اگر این شکوه و مشارکت در پیاده‌روی اربعین بیشتر شود بحث عاشورا و فرهنگ آن گسترده می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان عنوان کرد: ترویج پیاده‌رویی اربعین و اهمیت آن جزو وظایف است که باید با دقت به آن پرداخته شود. برای اینکه فرهنگ قیام امام حسین (ع) پررنگ شود لازم است این فرهنگ زمینه‌سازی و کارشناسانه پرداخته شود.

وی اضافه کرد: جا انداختن برخی پویش‌ها در راستای حضور در پیاده‌روی اربعین مانند نذر سفر اربعین، نذر تهیه وسایل نقلیه همه باید برنامه‌ریزی شده باشد.

ناصر عنوان کرد: خدمات‌دهی از طریق موکب‌ها برای همشهریانی که از طریق راه زنجان عازم مرزها هستند در طول مسیر  انجام می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با اشاره به اینکه برای آشنا شدن افراد از اهداف قیام امام حسین (ع)، لازم است که خود فرد مبلغ جریان و اهداف قیام عاشورا در مسیر پیاده‌روی باشد اضافه کرد: در مساجد و محلات از طریق روحانیون بحث اربعین و اهداف والای آن برای عموم مردم روشن شود تا بصیرت و آگاهی لازم در این امر افزایش یابد.

ناصر ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، برپایی موکب، تغذیه و نقاشی با موضوعیت اربعین در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین از جمله برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان است.

با تمام این‌ها اگر در این روز‌ها سراغ هر ارگان و سازمانی از استان برویم آماده برای پیاده‌روی اربعین و ارائه خدمات به زائران امام حسین (ع) هستند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر