logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۹۹۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

مسجد کانونی برای حل مشکلات است

مسجد-کانونی-برای-حل-مشکلات-است-
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مسجد پایگاهی برای تجمع افراد مختلف در جامعه است تا به کمک عوامل مربوطه مشکلات افراد مختلف حل شود.

منصور مرادلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه مسجد محلی مذهبی و فکری است که اسلام برآن تأکید داشته و اولین پایگاهی است که پیامبر اسلام آن را بنا کرد اظهار کرد: مسجد محلی برای تبادل اندیشه بین مسلمانان است و برای مراجعات مردم و رفع رجوع مشکلات با متولیانی که مسئولیتی در حاکمیت دارد، است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اگر توجه کنیم در تمام شهرها مساجد جامع وجود دارد که تأکید بر اهمیت و اقدامات آن دارد گفت: مردم با مراجعه به این مکان‌ها مشکلات خود را با ریش سفیدان، هیأت امنای مسجد و افراد و روحانیون فعال مطرح در میان می‌گذارند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان اضافه کرد: مسجد یک نیاز است که باید در محله‌های مختلف ساخته و بر طرف شود و به خاطر ارتباطات عاطفی، اجتماعی و فرهنگی که دارد ر واقع یک بهانه خوب تا اهالی محل ارتباط قلبی با هم داشته باشند.

وی عنوان کرد: یک جا جمع شدن اهالی محل در مکانی مانند مسجد، باعث حل شدن مشکلات مربوطه می‌شود و افراد با مسائلی که در شهر وجود دارد آشنا می‌شوند این به اصطلاح تبادل فکر و اندیشه که این دورهمی‌ها به نوعی در اقامه نماز خالصه نمی‌شود و یک ظرفیت بزرگی فرهنگی، مذهبی و اجتماعی است که در دوران دفاع مقدس پررنگ بوده است.

وی اضافه کرد: در کنار مساجد پایگاه‌های محلاتی به وجود آمد که پشتیبانی‌های لازم برای امور جبهه را بر عهده داشت.

رئیس شورای شهر زنجان ادامه داد: در زمان کرونا گروه‌های جهادی تشکیل شدند تا راهی برای رفع بیماری انجام دهند در واقع مسجد کانونی برای حل مشکلات بود و افراد در محلات نسبت به هم بی‌تفاوت نباشند که خود بی‌تفاوتی در جامعه آفت دین است.

مرادلو تصریح کرد: مساجد در کنار هم ساخته شده‌اند تا مردم با ائمه جماعت ارتباط پیدا کرده و با مطرح کردن مشکلات راهکارهایی برای حل آنان پیدا کنند و جوانان پای کار باشند و از مسجد دور نشوند.

وی تأکید کرد: چنانچه امام حسن مجتبی (ع) درباره ثمرات حضور در مسجد می‌فرمایند؛ حضور مستمر در مسجد نشانه‌اى محکم و استوار، دوستى قابل استفاده، علمی کمیاب، رحمتى مورد انتظار، ترک گناهان به خاطر شرم از خدا و ترک گناهان به خاطر خوف از خدا است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر