logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۹۹۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

ارابه‌های مرگ جان می‌گیرند

-ارابه‌های-مرگ-جان-می‌گیرند
در حادثه دلخراش تصادف جاده قیدار به نوربهار سه نوجوان فوت شدند و باز هم ارابه‌های مرگ داغ بر دل غم‌دیده مادران نوربهاری گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق باز هم ارابه‌های مرگ داغ بر دل غم‌دیده مادران نوربهاری گذاشت.

بیشتر بخوانید

طی این سال‌ها تصادفات جاده‌ای آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر خانواده‌های ایرانی وارد کرده است که حادثه اخیر نمونه‌ای تلخ و تاسف‌برانگیز برای همه مردم شهر نوربهار شهرستان خدابنده بود، گفتنش آسان ولی تصورش هم بی‌گمان باور‌پذیر نیست.

تا کی مرگ عزیزان به این شکل را باید تحمل کرد؟ دوای دردمان را کجا باید جستجو کنیم؟

عوامل انسانی در این حادثه تلخ بیش‌ترین نقش را داشته است که عدم رعایت حق تردد در این محور عامل اصلی تصادف محسوب می‌شود، راستی چرا در آن ساعت پرتردد راننده کمباین به خود اجازه بدهد وارد جاده شود و حادثه تلخ این‌چنینی را رقم بزند؟

طی این سال‌ها حوادث شدید و مرگبار در ایام برداشت محصولات کشاورزی موجب داغدار شدن خانواده‌های زیادی شده است، آیا این بی‌احتیاطی‌ها قابل جبران است؟

ضابطان قضائی باید بدون تردید نقش خود را ایفا کنند و در صورت مشاهده هر گونه تردد غیر مجاز این غول‌های حادثه‌ساز، برای توقف آن‌ها اقدام کنند و بلافاصله از تردد آن‌ها در جاده‌ها جلوگیری کنند.

مردم نیز گزارش تردد این ارابه‌های مرگ‌آفرین را به سامانه‌های پلیس اعلام کنند و همچنین سایر نهادها همچون جهاد کشاورزی با همکاری پلیس راهو با برگزاری آموزش‌های‌لازم به رانندگان ماشین‌آلات کشاورزی نقش خود را ایفا کنند، بی‌گمان رعایت احتیاط توسط عوامل انسانی حوادث را به کم‌ترین میزان خود نزدیک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مهدی ذوالقدری امام جمعه شهر نوربهار که به همراه خانواده خود به عنوان خانواده جهادی و امام جمعه جهادگر به برنامه سلام زنجان صدا و سیما دعوت شده بود با نشان دادن عکس سه نوجوان فوت شده ورزشی در حادثه دلخراش تصادف یک هفته پیش جاده قیدار به نوربهار از مسئولان مربوطه رسیدگی هر چه سریع‌تر به جاده‌های مواصلاتی شهرستان خدابنده را خواستار شد.

ضمن تشکر از امام جمعه شهر نوربهار که به وظیفه انسانی خود عمل کرد از دیگر مردم و مسئولان ذیربط درخواست داریم همچون امام جمعه نوربهار به وظیفه خود عمل کنند تا شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

به امید روزی که هیچ خانواده‌ای داغ عزیز خود را تجربه نکند.

فاطمه عبدالهی

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴