logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۹۹۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید زنجان:

شهدا شجاعانه در برابر دشمنان ایستادند

شهدا-شجاعانه-در-برابر-دشمنان-ایستادند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان گفت: شهدا برای عزت و افتخار کشور رفتند و در این راه به شهادت رسیدند آن‌ها شجاعانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ عباس برزگر امروز در اجلاسیه استانی کنگره ملی شهدای غریب اسارت استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطر همه شهدا از جمله شهدای خدمت و حاج قاسم سلیمانی که برای عزت و سربلندی ایران در راه دفاع از وطن به درجه رفیع شهادت نائل شدند اظهار کرد: شهدا شجاعانه در برابر دشمنان ایستادند و دلاورانه جنگیدند و در آخر به شهادت رسیدند. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بسیاری از اسرا در جنگ هشت سال دفاع مقدس مظلومانه در اسارت زیر شکنجه دشمنان شهید شدند و تاکنون اثری از آن‌ها پیدا نشده است اضافه کرد: این شهدا غریبانه در غربت با تحمل‌ درد و رنج زیاد به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان عنوان کرد: شهدا رفتند تا ما با افتخار زندگی کنیم آن‌ها زمین خوردند تا ما سربلند باشیم و باید قدر این شهدا را دانست و راهشان را ارج نهاد.

وی افزود: ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برای آزادی، استقلال و عزت کشور زحمات زیادی تقبل کردند و در جبهه‌های حق علیه باطل شجاعانه ایستادگی کردند.

برزگر تصریح کرد: ۳۴ سال پیش شاهد ورود اولین گروه آزادگان سرافراز به کشور بودیم که با ورود خود شور و شعف خاصی در کشور برپا شد.

در ادامه شعبان ربی دبیر استانی کنگره ملی شهدای غریب اسارت در این برنامه با بیان اینکه شهدای غریب به شهدایی گفته می‌شود که در اسارت مظلومانه و غریبانه در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، اظهار کرد: شمار این شهدا در استان زنجان از  پنج به ۱۱ شهید رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و ۸۳۰ شهید غریب دوران هشت سال دفاع مقدس در کشور شناسایی شده که از این تعداد اطلاعات یک هزار و ۱۳۷ شهید در دسترس است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر