logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۹۹۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
وقتی دهیار و شورای روستا دست به کار می‌شوند؛

آسفالت‌ریزی روستای حصارقاجار بعد از ۱۰ سال

آسفالت‌ریزی-روستای-حصارقاجار-بعد-از-۱۰-سال
معابر روستای حصارقاجار شهرستان ابهر به مدت ۱۰ سال به صورت خاکی بوده که با پیگیری‌های دهیار و اعضای شورای روستا آسفالت‌ریزی معابر آن آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ شوراها و دهیاری‌ها به عنوان نهاد مشارکتی و مردمی در سطح روستاها که در واقع حلقه  اتصال میان مردم و نهادها و دست‌اندرکاران اجرایی دولت است، می‌تواند نقش مهمی در فرآیند توسعه روستایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید

دست‌یافتن به توسعه‌ای پایدار و متوازن كه بتواند نیازهای جامعه محلی و روستانشینان را برآورده کند و موجب رضایت‌مندی و رفاه عمومی شود، نیازمند داشتن برنامه و برنامه‌ریزی منطقه‌ای و مشاركتی است.

در این میان مدیریت محلی در نواحی روستایی یكی از مهم‌ترین اجزای دست‌یابی به توسعه پایدار در سطح ملی است.

بنابراین نهاد دهیاری موظف است با ارائه خدمات و امكانات زیرساختی و رفاهی مناسب، منجر به رضایت‌مندی ساكنین روستایی شده و شكاف بین شهر و روستا را كاهش دهد و با این اقدام مؤثر، می‌تواند ضمن جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به سكونتگاه‌های شهری، موجبات تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار روستایی را فراهم كند. 

روستای حصارقاجار از توابع بخش مرکزی شهرستان ابهر است، روستایی با قدمت ۲ هزار سال است که در بین دو کوه محلی به نام مولاداغی و شترکوه که دشتی با هوای مناسب برای کشاورزی در ابهررود واقع شده است.

معابر این روستا ۱۰ سال به صورت خاکی بوده و باعث بروز مشکلات متعددی برای اهالی این روستا شده بود و به همت دهیار و اعضای شورای روستا آسفالت‌ریزی معابر شروع شده است.

لل

آسفالت‌ریزی راه روستا از مطالبات مردم بود

شعبان‌علی فتحی، رئیس شورای روستای حصارقاجار در این‌باره گفت: آسفالت داخل روستا در اثر بارندگی، لوله‌کشی‌ و کنده‌کاری‌های متعددی که صورت گرفته بود از بین رفته و باعث به‌وجود آمدن چاله‌هایی در سطح روستا شده و این چاله‌ها زمینه رشد حشرات موذی را فراهم کرده و انتشار آن به داخل منازل موجب نارضایتی اهالی روستا شده بود.

از دهیار و اعضای شورا تشکر می‌کنیم

یکی دیگر از اهالی روستا در این‌باره گفت: به علت خاکی بودن معابر روستا چندین سال بود که هنگام بارندگی و طوفان گرد و غبار وارد منازل می‌شد و اعضای منزل دچار بیماری‌های مختلفی می‌شدند، از شورا و دهیار روستا بابت پیگیری این موضوع تقدیر و تشکر می‌کنیم.

للل

آسفالت‌ریزی راه روستا آغاز شده است

حمیدرضا باباحاجی، دهیار روستای حصارقاجار در این‌باره گفت: در روستای حصارقاجار ۶۰ خانوار و ۱۵۰ نفر زندگی می‌کنند و بیش‌تر مردم به کار کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

وی با بیان اینکه معابر روستا ۱۰ سال بود که آسفالت‌ریزی نشده است، افزود: چندین سال بود که ما پیگیر این موضوع بودیم که به علت اختصاص بودجه برای این موضوع امکان آسفالت‌ریزی وجود نداشت و این موجب گله‌مندی اهالی روستا شده بود.

دهیار روستای حصارقاجار ضمن تشکر از رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر، اذعان داشت: با پیگیری‌های متعددی که توسط دهیاری و اعضا شورای روستا انجام شد توانستیم برای این پروژه اعتبار کسب کرده و سه روز است که کار آسفالت‌ریزی روستا آغاز شده است.

وی تأکید کرد: شبکه لوله آب شرب روستا به طول ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر که فرسوده شده بود و آب منبع که نشتی داشت تعویض و برای مدرسه روستا نیز دیوارکشی به متراژ ۲۰۰ متر انجام شده است‌.

 F

آسفالت‌ریزی روستای حصارقاجار با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان 

علی‌اصغر عطوفی، رئیس اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر در این‌باره اظهار داشت: آسفالت‌ریزی این محدوده مدتی است آغاز شده که ۱۱ کیلومتر طول محور بوده و از روستای توده‌بین آغاز شده و داخل روستای حصارقاجار را نیز شامل می‌شود که با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان در حال انجام است.

 وی با بیان اینکه آسفالت‌ریزی داخل روستا وظیفه اصلی بنیاد مسکن است، افزود: به دلیل اینکه اهالی روستای توده‌بین نیز از این محل عبور می‌کنند، داخل روستای حصارقاجار نیز آسفالت‌ریزی شد تا مشکل این روستا حل شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر تأکید کرد: بدون شک احداث هر عملیات عمرانی نیازمند حفظ و نگه‌داری است و در این رابطه، راه‌ها و به‌خصوص راه‌های روستایی به لحاظ اهمیت استراتژیکی و تخصیص اعتبارات عمرانی بیش از حد و هزینه‌ کردهای زیاد، نیازمند نگه‌داری‌های مداوم و به‌روز هستند و اهالی روستا هم باید در این قضیه کوشا باشند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر