logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۹۹۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خدابنده خبر داد:

برگزاری اولین جشنواره گوشت و کباب خدابنده

برگزاری-اولین-جشنواره-گوشت-و-کباب-خدابنده
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خدابنده گفت: اولین جشنواره گوشت و کباب سجاس خدابنده در نیمه دوم شهریور ماه در پارک ملت شهر سجاس در کنار غرفه صنایع‌دستی محلی آن منطقه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق، معصومه شیری اظهار کرد: اولین جشنواره گوشت و کباب سجاس خدابنده در نیمه دوم شهریور ماه در پارک ملت شهر سجاس در کنار غرفه صنایع‌دستی محلی آن منطقه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: شهر سجاس علاوه بر جغرافیای تاریخی داشته‌ها و جاذبه‌های گردشگری، به شهر سر آشپزها و قصابان معروف است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خدابنده اضافه کرد: سرآشپزان سجاسرود با مهارتی خاص در حرفه خود در اکثر استان‌های داخل کشور و بعضی کشورهای خارجی فعالیت دارند و از آنجائی که برگزاری جشنواره‌های محلی، منطقه‌ای و ملی بهانه‌ای است برای معرفی و شناساندن بیش‌تر ظرفیت‌های یک منطقه برای عموم، برگزاری این جشنواره را بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های غنی این شهر می‌دانیم تا در کنار ایجاد نشاط اجتماعی و خانوادگی مردم با سرآشپزان و دست‌پخت این هنرمندان بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: هدف دیگر این جشنواره معرفی کباب مخصوص سجاس با طعم و شکلی خاص است که با سسی مخصوص فقط توسط سرآشپزان سجاسی طبخ می‌شود.

شیری خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هائی همتی والا می‌طلبد که اعضای فعال و پای‌کار شورا و شهردار ساعی شهر سجاس از سال گذشته زحماتی بسیار برای اخذ مجوزها و اجرائی شدن این جشنواره متحمل شده‌اند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر