logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۹۹۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جماعت مسجد امام حسین (ع):

بچه‌های مسجد پای کار محرومیت‌زدایی هستند

بچه‌های-مسجد-پای-کار-محرومیت‌زدایی-هستند-
امام جماعت مسجد امام حسین (ع) کوی فرهنگ گفت: محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم است که به مسجد رنگ و بوی دیگر می‌دهد و بچه‌های مسجد پای کار محرومیت‌زدایی هستند.

حجت‌الاسلام سعید جمالی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛  با بیان اینکه مسجد امام حسین (ع) در کوی فرهنگ جزو مساجد شاخص در استان است اظهار کرد: این ویژگی اولاً مربوط به برگزاری سه وعده نماز جماعت در این مسجد است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بسیاری از مساجد هستند که برپایی نماز صبح را ندارند و با در نظر گرفتن اين نکته که برگزاری سه وعده نماز جماعت در مساجد یک نظم و ویژگی خاص به مساجد می‌دهد ادامه داد: افرادی که در این نمازهای جماعت در مسجد حضور دارند باعث انسجام بیش‌تر مسجد می‌شود که این حفظ انسجام خود یک ویژگی برتر برای مسجد و اهلی آن است.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) گفت: اجرای برخی از برنامه‌های روزانه در مسجد مشخص و معلوم است از قبیل دعا، احادیث، تفصیل قرآن، زیارت عاشورا که بعد از نماز با حضور نمازگزاران هر روز اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: از برنامه‌هایی که در بحث کانون و پایگاه داریم که باعث جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و کانون می‌شود می‌توان به فعالیت‌های فرهنگی مانند استخر، ورزش، فوتبال و اردو اشاره کرد که در بین نسل‌های جدید انقلاب استقبال بیشتری دارد.

جمالی اضافه کرد: برنامه‌هایی مانند حلقه‌های صالحین آموزش نماز، بحث‌های اعتقادی و... از دیگر اقدامات در مسجد امام حسین (ع) است.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) عنوان کرد: مورد دیگر از فعالیت‌های مربوطه در مسجد امام حسین (ع) کوی فرهنگ در ایام امتحانات برای دروس تخصصی مانند ریاضی، زبان، شیمی و فیزیک و ....اساتید در نظر گرفته تا به دانش‌آموزان در این زمینه کمک ویژه و رفع اشکال انجام گیرد.

جمالی تصریح کرد: اقدام دیگر در این مسجد بحث محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم است که به مسجد رنگ و بوی دیگر می‌دهد و بچه‌های مسجد پای کار محرومیت‌زدایی هستند.

وی ادامه داد: گروه جهادی در بین جوانان و نوجوانان در مسجد وجود دارد که به کمک اهل محل محرومان منطقه شناسایی و برای کمک به ایشان بسته‌های معیشتی در نظر گرفته می‌شود.

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) عنوان کرد: برخی برنامه‌های فرهنگ به‌ مسجد جلوه می‌دهد مانند ایام ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) که ایستگاه‌های صلواتی برگزار می‌شود و افراد زیادی در این امر مشارکت می‌کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر