logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۹۸۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

پیاده‌روی اربعین اتحاد عظیم مسلمانان است

پیاده‌روی-اربعین-اتحاد-عظیم-مسلمانان-است
پیاده‌روی اربعین به معنای اتحاد عظیم مسلمانان و اجتماع میلیونی مسلمانان است که هیچ قدرت و حکومتی در دنیا توانایی مقابله با آن را نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) در روز اربعین ریشه تاریخی دارد چراکه جابر بن عبدالله انصاری و عطیه عوفی در سال ۱۲۸۱ قمری با پای پیاده از مدینه حرکت کردند و در صبح اولین اربعینی که از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) می‌گذشت، به کربلا رسیدند.

بیشتر بخوانید

پیاده‌روی اربعین در ایران از اوایل دهه ۹۰ بیشتر مورد حمایت و گسترش قرار گرفت و هر ساله خیل عظیمی از عاشقان عازم این سفر معنوی و اتحاد‌آفرین می‌شوند.

 طی سال‌های اخیر تعداد افرادی که به این زیارت معنوی باشکوه نائل می‌شوند بسیار افزایش و گسترش داشته است تا جایی که در شهریور ماه ۱۴۰۲ بیش از ۲۲ میلیون نفر در این سفر حضور داشتند.

پیاده‌روی عظیم اربعین گذشته از این که یک سفر معنوی جهت زیارت سرور و سالار شهیدان است، در بردارنده و حاوی پیام‌ها و ثمرات مهمی برای مسلمانان و شیعیان نیز هست.

وجود این پیاده‌روی سبب اتحاد بیشتر مسلمانان علی‌الخصوص میان مردم ایران و عراق می‌شود و این پیاده‌روی هر سال پر شور‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود.

مسئله کربلا، عاشورا و امام حسین و اربعین ظرفیت بسیار خوبی برای جامعه مسلمانان به خصوص دو کشور ایران و عراق است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

اجتماع اربعین به کل دنیا نشان می دهد که اگر مسلمانان با یکدیگر و در کنار هم قرار بگیرند و متحد باشند می‌توانند قدرت بسیار عظیمی را ایجاد کنند که هیچ قدرتی توانایی مقابله با آن را نخواهد داشت.

 اجتماع اربعین یک اجتماع ساده‌ای نیست بلکه این اجتماع حامل یک پیام مهم است که  خود اگر یک اتفاق بخواهد در جهان اسلام برای کشور ایران یا عراق یا سایر کشورهای اسلامی رخ دهد این جمعیت آمادگی دارند که در صحنه حضور پیدا کنند و با هر اتفاق و مشکلی مقابله کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پیاده‌روی اربعین آن است که افراد پس از آنکه در شرکت کردند، احساس تغییر در روحیه و اخلاق به آن‌ها دست می‌دهد، تحولی بسیار عظیم و درخور که این سفر ایجاد کننده آن است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر