logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۹۸۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان مطرح کرد:

کاهش درصد ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان زنجانی

کاهش-درصد-ایجاد-اشتغال-برای-دانش‌آموختگان-زنجانی-
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: در سال جاری درصد ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان استان کاهش داشته که امید است با پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف سرعت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حسین محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال استان زنجان با بیان اینکه درصد اشتغال ایجاد شده در برخی از دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی و پارک علم و فناوری کاهش داشته، گفت: ابلاغ تسهیلات در نیمه دوم سال انجام می‌شود ولی در برخی حوزه‌ها فصل کاری دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به سهم ۳۴ درصدی اشتغال بانوان در سال‌های اخیر که نسبت به آمار کشوری وضعیت خوبی داشت، افزود: با پرداخت تسهیلات نسبت به بهبود این سهم باید اقدام شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه بیش‌ترین میزان اشتغال بر پایه نرخ مشارکت اقتصادی است، ابراز کرد: این نرخ در زنجان رشد جهشی داشته و مجموع جمعیت کار ۵۰.۹ درصد فعال هستند که این آمار در میانگین کشوری ۴۱ درصد بوده و ۹.۹ درصد اختلاف وجود دارد.

 وی ادامه داد: با توجه به عملکرد سال‌های گذشته که قریب به ایجاد ۱۲ هزار شغل است، از این تعداد ۴۰ درصد به دانش‌آموختگان تعلق پیدا می‌کند، که نسبت به میانگین کشوری ۲۵ درصد بالاتر است.

 محمدی خاطرنشان کرد: بانک‌های خصوصی در پرداخت‌های تکلیفی، باید اشتغال را در اولویت کاری خود قرار دهد و این موضوع را مدنظر داشته و متفاوت‌تر حرکت کند.

 وی با اشاره به اینکه نسبت اشتغال و مشارکت اقتصادی استان نرخ بالایی داشته و این خبر خوبی محسوب می‌شود، اظهار داشت: متقاضیان ایجاد اشتغال در استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است و هر چند عدد تحقق اشتغال در سال جاری مطلوب برآورد شود.  

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر