logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۹۸۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان مطرح کرد:

تحقق ۱۰۹ درصدی هدف‌گذاری اشتغال در زنجان

تحقق-۱۰۹-درصدی-هدف‌گذاری-اشتغال-در-زنجان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تکلیف دولت و حاکمیت در حوزه اشتغال در سال گذشته ۱۴ هزار و ۶۴۹ مورد بود و این تکلیف ۱۰۹ درصد تحقق یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ طیب جعفری امروز در جلسه شورای اشتغال با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ یک سامانه ملی رصد اشتغال به ثبت رسیده بود، گفت: وزارت تعاون این سامانه را به‌روزرسانی کرد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: خروجی این سامانه بخشی از اشتغال‌ ایجاد شده‌ای است که حاصل مداخلات دولت و حاکمیت در بازار کار بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: تکلیف دولت و حاکمیت در حوزه اشتغال در سال گذشته ۱۴ هزار و ۶۴۹ مورد بود، که این تکلیف ۱۰۹ درصد تحقق یافته است.

وی با اشاره به دسته‌هایی که در امر اشتغال‌زایی استانی شرکت کردند، عنوان کرد: در مجموع ۱۷ هزار و ۸۷۷ مورد با کدملی افراد در سامانه ثبت شده است که باید راستی‌آزمایی شود.

جعفری با اشاره به اینکه وزارت کار با مشارکت دیگر اعضا در سطح ملی طرحی به اسم صحت‌سنجی آغاز کرده است، ابراز کرد: در دو محور نظارت اپراتوری و نظارت میدانی این کار انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای استان زنجان بیش از ۸ هزار ارتباط تلفنی و پیامکی توسط سامانه‌ها ثبت شده که ۴ هزار مورد از آن را موسسات غیردولتی بازرسی میدانی کردند که باید صحت‌سنجی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان ۸۹.۲ درصد به تأیید ساختار نظارت کشوری رسیده افزود: پس از استان هرمزگان از جهت اطلاعات ثبت شده، دومین استان در رصد اشتغال هستیم.

وی اظهار داشت: سال گذشته یک تحول جدی در صدور مجوز کسب و کار شکل گرفت که بازاریابی برای محصولات تولیدی، تأمین زیرساخت‌ها، مشاوره‌های شغلی، آموزش‌های مهارتی، ترویج و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از جمله آن بود، با این وجود در استان زنجان ۳۶ هزار و ۳۵۷ خدمت ذیل زیست بوم اشتغال ارائه شده است.

جعفری ادامه داد: خروجی عملکرد نشان می‌دهد ۳۴ درصد خدمت‌گیرندگان بانوان و ۶۶ درصد آقایان هستند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر