logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۹۸۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون حوزه علمیه ماهنشان:

اربعین نمایان‌گر اقتدار جهان اسلام است

-اربعین-نمایان‌گر-اقتدار-جهان-اسلام-است
معاون حوزه علمیه ماهنشان گفت: پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات مسلمانان بوده که نماد اقتدار امت اسلامی است و پیام می‌دهد که همه آزادی‌خواهان دنیا راه امام حسین (ع) را ادامه می‌دهند.

رقیه احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: حوادث غم‌بار کربلا و عاشورا در حال حاضر در غزه و فلسطین در حال تکرار است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مردم غزه با الگوگیری از قیام امام حسین (ع) حاضر به گردن خم‌کردن در مقابل ظلم نیستند بیان کرد: تفاوت اساسی قیام امام حسین (ع)  در مقایسه با سایر انقلاب‌ها در طول تاریخ نیز همین مسئله است.

معاون حوزه علمیه ماهنشان عنوان کرد: تمام انقلاب‌ها دوره مشخصی داشته‌اند و پس از مدت اثری از آن‌ها باقی نمانده و به خاطره‌ای در تاریخ تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: اما انقلاب عاشورایی حضرت ابا‌عبد‌الله سرآغاز  یک انقلاب جهانی حق علیه باطل و احیای کتاب خدا، سنت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) است.

احمدی با بیان اینکه مهم‌ترین پیام پیاده‌روی اربعین اعلام همبستگی و وحدت میان شیعیان است خاطرنشان کرد: استقبال گرم مردم عراق از زائران ایرانی انس و الفت در میان مردمان ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: میزبانی و پذیرایی پرشور مردم عراق از زائران ایرانی ضربه محکمی بود برای افراد و کشور‌های که در صدد تفرقه‌افکنی میان مردمان این دو کشور بودند.

معاون حوزه علمیه ماهنشان با تاکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین یکی از قدرتمندترین نشانه‌های اتحاد شیعیان است یادآور شد: پیاده‌روی اربعین حامل این پیام است که همه آزادی‌خواهان دنیا راه امام حسین (ع) را ادامه می‌دهند و بستر را برای ظهور امام زمان (عج) و برقراری عدالت جهانی آماده می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات مسلمانان است که نماد اقتدار امت اسلامی است.

احمدی گریزی به اهمیت و ارزش عزاداری بر امام حسین (ع) زد و ابراز کرد: اولین نتیجه عزاداری آمرزش گناهان است، طبق روایات اگر کسی وارد عزای امام حسین (ع) شود و عزداری کند گناهانش آمرزیده می‌شود.

وی مطرح کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) ثواب فراوان دارد و برای عزاداری و زیارت امام حسین (ع) ثواب حج عمره داده شده است.

معاون حوزه علمیه ماهنشان افزود: از فواید مهم و با ارزش عزاداری برای سیدالشهدا بقای اسلام و احیای تشیع است.

وی با بیان اینکه در آن زمان اسلام در خطر و تشیع در حال نابودی بود تاکید کرد: شیعیان نمی‌توانستند ابراز عقیده کنند، اما شهادت امام حسین (ع) ورق را برگرداند اسلام باقی ماند.

احمدی بیان کرد: هدف اصلی حماسه عاشورا و نهضت کربلا هدایت و بیداری امت است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر