logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۹۸۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

اوقاف بر درآمد مساجد نظارت دارد

اوقاف-بر-درآمد-مساجد-نظارت-دارد-
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مساجدی که دارای رقبه هستند و به اصطلاح درآمد دارند نظارت‌های لازم توسط سازمان اوقاف انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه دستگاه‌هایی که در حوزه مسجد فعالیت دارند 20 مورد بوده و این اقدامات شامل کارهای فرهنگی، عمرانی و ... است و در این امور سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، ارشاد و شهرداری نیز دخیل هستند اظهار کرد: در قانون سازمان اوقاف قید شده که این سازمان حق دخالت در امور مساجد را ندارد.

بیشتر بخوانید

 وی گفت: سالانه مبالغ ناچیزی برای امور مساجد به سازمان اوقاف اختصاص می‌یابد و مسائلی مانند تکمیل مشکلات عمرانی مساجد از طریق این سازمان پرداخت می‌شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان 130 امامزاده دارد، گفت: اگر مسجدی نیاز به تعمیر و سرویس داشته باشد با توجه به مبلغ ناچیزی که در اختیار سازمان اوقاف قرار داده می‌شود اقدامات انجام می‌گیرد.

 وی اضافه کرد: تعیین هیأت امنای مساجد نیز دارای ساختار است و روحانی مسجد از معتمدان محل انتخاب و از طریق کمیسیون استعلام شده و بعد از تائید نهایی حکم مربوطه توسط سازمان اوقاف صادر می‌شود.

 کرمی عنوان کرد: مساجدی که دارای رقبه هستند و به اصطلاح درآمد دارند نظارت‌های لازم توسط سازمان اوقاف انجام می‌شود، سازمان کارشناس رسمی دولت را برای ارزیابی معرفی و اگر مشکل حقوقی در این باره پیدا شد مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، نکته‌ مهم این است که نذورات دریافتی در مساجد صرف می‌شود.

     

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر